Článek
Poprvé se ženevský autosalon konal v roce 1905. Už tehdy zaznamenal obrovský úspěch, 37 vystavovatelů a více než 17 tisíc návštěvníků během deseti dnů.
Po bezprostředně navazujícím druhém a třetím ročníku se výstava vrátila ve dvacátých a třicátých letech po první světové válce a po další pauze vynucené druhou světovou válkou se v pravidelném taktu konala od roku 1947.
V průběhu let vzrostl počet návštěvníků od 200 tisíc až po půl milionu v roce 1967. V roce 1982 se autosalon přemístil do nového výstaviště Palexpo, kde probíhal do posledních let a přivítal až 735 tisíc návštěvníků v rekordním roce 2005.
Legendární ženevský autosalon končí
Ženevský autosalon byl přerušen v době pandemie covidu-19 a letos proběhl poprvé od roku 2019. Byl ale výrazně menší a řada velkých společností, například Stellantis a Volkswagen, se nezúčastnila. Po dlouho trvajícím nezájmu ze strany automobilek, které přesouvají své marketingové aktivity do samostatných akcí a on-line prostoru, se už Ženeva pravděpodobně konat nebude a výzva čeká i na další autosalony.
Během desítek let však byla Ženeva svědkem zásadních premiér. I když to mezi stovkami velkých jmen nebylo jednoduché, v galerii jsme vybrali deset přelomových vozů, které si zde odbyly svou premiéru: