Hlavní obsah

Nový hypersport Ferrari F80 má motor V6 a výkon 1200 koní

Italský výrobce supersportovních luxusních strojů Ferrari představil nový model F80, pod jehož kapotou je uložen pouze 3,0litrový přeplňovaný motor V6. Díky elektrifikaci ale nabízí výkon 1200 koní.

Foto: Ferrari

Ferrari F80

Článek

Nedlouho po premiéře nového hypersportu McLaren W1 přichází Ferrari se svou odpovědí. Model F80 je novým hypersportem, který po LeFerrari obsazuje pozici vlajkové lodě. Podobně jako předchůdce se přitom touží zapsat do historie svou působivou technikou.

Začněme od toho nejdůležitějšího, tedy pohonného ústrojí. Namísto vidlicového dvanáctiválce je Ferrari F80 osazeno 3,0litrovým vidlicovým šestiválcem, který je technicky spřízněn s motorem ze závodního speciálu 499P pro sérii Le Mans i motorem z modelu Ferrari 296, který je ovšem podstatně slabší.

Samotný šestiválec, přeplňovaný dvojicí elektrifikovaných turbodmychadel, generuje působivý výkon 900 koní. V historii značky se tak jedná o motor s nejvyšším výkonem na jeden litr objemu. Spalovací motor navíc doplňují tři elektromotory o výkonu 300 koní. Kombinovaný výkon tak dosahuje 1200 koní.

Dva modely Ferrari končí, třetí to má zřejmě za pár

AutoMoto

Spalovací motor je spojen s dvouspojkovou osmistupňovou převodovkou, která byla speciálně kalibrována, a díky elektrifikovaným turbodmychadlům slibuje eliminaci turbo-lagu. Šestiválec navíc dosahuje až 9000 otáček.

Zmínku zaslouží také elektromotory, vyvinuté přímo ve Ferrari. Na přední nápravě jsou dva elektromotory, třetí je u zadní nápravy. Zadní elektromotor přitom plní funkci startéru, rekuperuje energii a asistuje spalovacímu motoru točivým momentem. Elektromotory čerpají energii z 800V baterie s kapacitou 2,3 kWh.

Ferrari F80 díky této působivé technice slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,15 sekundy, hranici 200 km/h překoná za 5,75 sekundy a maximální rychlost by měla dosahovat až 350 km/h. Hybridní systém nabízí jízdní režimy Hybrid (vyšší rekuperace), Performance a Qualify (maximální výkon), čistě elektrickou jízdu ale F80 neumí.

Karoserie je tvořena karbonovým monokokem, kromě toho využívá také kompozitní materiály a na podvozku se objevují hliníkové komponenty. Tvary karoserie byly uzpůsobeny optimální aerodynamice, díky čemuž vůz vytváří přítlak až 1000 kg při rychlosti 250 km/h. Designér Flavio Manzoni se ale nechal inspirovat také tvary starších modelů značky, zejména Daytona a F40.

Kabina je dvoumístná a přístup je řešen stylovými výklopnými dveřmi. Na palubě najdeme skořepinová sportovní sedadla, přičemž sedadlo řidiče je nastavitelné, zatímco sedadlo spolujezdce napevno uchycené. Jednoduchý ovládací panel je natočen k řidiči, většina ovládacích prvků je ale na zcela novém volantu se zploštěním v horní i dolní části.

Výrobu dvanáctiválcových motorů Ferrari zastaví jedině zákony

AutoMoto

Podvozek Ferrari F80 je vybaven aktivními tlumiči s 48V elektromotory, díky kterým jsou jednotlivé tlumiče schopné potlačovat náklony vozidla. Vůz je tak schopen nabídnout kombinaci vysokého komfortu i mimořádné stability. F80 stojí na 20“ kolech vpředu a 21“ kolech vzadu, o zastavení se nově starají karbonové brzdy vyvinuté ve spolupráci s Brembo.

Nové Ferrari F80 působí jako skutečně výjimečný stroj, čemuž odpovídá i výjimečná cena, startující od 3,6 milionu eur (90,8 milionu korun). Nejdražší vůz v historii italské automobilky se začne vyrábět koncem roku 2025 a do konce roku 2027 vznikne 799 exemplářů.

Nové Ferrari 12Cilindri má vylepšený atmosférický motor V12

AutoMoto
Související témata:
Ferrari F80

Výběr článků

Načítám