Článek
Oproti prvnímu filmu jde tentokrát spíš o fantasy než o pohádku. „Jednička pro nás byl příjemný přechod mezi pohádkou a fantasy filmem, a když jsme viděli, že to má úspěch, posunuli jsme se ještě dál. Pořád jsou tam i pohádkové prvky, ale chtěli jsme udělat i něco závažnějšího,“ řekl Právu k žánrovému posunu Kubík.
Tím závažnějším je v příběhu, kterému nechybí boj dobra se zlem, vnitřní boj alchymistky Amélie, dospívající dívky, která musí volit mezi zakázanou magickou mocí, jež křiví její duši, a láskou k nejbližším.
„Baví mě reálné emoce, což fantasy žánr poskytuje. Postavy jednají jako v životě,“ řekla Křenková. Lambora dodal, že pro něj byly zábavné akční scény. „Měli jsme spoustu tréninků, jak šermířských, tak na koních. Je fajn si i tohle zažít.“
Jednu z nových postav ztvárnil Vojtěch Kotek, který k práci na filmu Právu řekl: „Mé propojení s tímto projektem sahá až k mým začátkům, kdy jsem zkoušel režírovat a točili jsme s kamarády různé parodie na fantasy žánr. Petr Kubík tehdy pracoval s námi, pomáhal nám s triky. Když mi nabídl tento film, nezaváhal jsem. Celému tvůrčímu týmu fandím, protože jsme se kdysi potkali na amatérské úrovni, a to nadšení pro žánr i pro to, udělat něco jiného, nového, což v českých podmínkách nebývá zvykem, mu vydrželo roky. V profesionální sféře je takový zápal nevídaný. Myslím si ostatně, že doba se posouvá, a už si můžeme dovolit dnešním dětem předložit i něco trochu drsnějšího, než je klasická pohádka.“
Ve filmu je na devět set digitálních triků, což je podle tvůrců nejvíc v historii českého filmu. Vedle QQ studia Ostrava se na efektech podílelo i studio Paranormal.