Článek
Austral se představil v březnu letošního roku, jde o první vůz Renaultu na inovované kompaktní platformě CMF-CD. Spoléhá na elektrifikované spalovací motory, ovšem vznětové agregáty ani čtyřkolku nenabídne.
Novinku jsme již vyzkoušeli, zbývá doplnit poslední tajenku, tedy cenu na českém trhu. První ceník zveřejnilo české zastoupení na pražském veletrhu e-Salon.
Nejlevnější austral přijde na 770 000 Kč ve výbavě Techno, která je dostupná jen s mild-hybridní zážehovou třináctistovkou o výkonu 140 koňských sil, párovanou výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou.
Za volantem Renaultu Austral: Míří vysoko, zaujme technikou
Standardní výbava je bohatá, zahrnuje například adaptivní LED světlomety s integrovanými mlhovkami, přední i zadní parkovací senzory doplněné kamerou, dvouzónovou klimatizaci, 19palcová litá kola a nemetalický lak, infotainment openR link s 12palcovou obrazovkou a navigací, audiosystém Arkamys s 8 reproduktory i nastavení profilů multi-sense. Nechybí ani zadní posuvná lavice v rozsahu 16 cm s dělenými opěradly v poměru 40 : 20 : 40.
U varianty Techno si lze připlatit 105 tisíc za stylovou nadstavbu od Alpine. Verze Techno Esprit Alpine je totiž spojená se silnějším mild-hybridem s výkonem naladěným na 160 koní, která je k mání výhradně se samočinnou převodovkou CVT, tedy s plynule měnitelným převodem.
Esprit Alpine se liší předním nárazníkem, černými akcenty, plaketami edice, černým lakem a 20palcovými koly. Interiér je čalouněn látkou v karbonovém designu doplněnou alcantarou s modrým prošíváním. Nechybí sportovní volant a hliníkové pedály.
Renault má zlepšovák pro hašení baterie elektromobilu. Zabere to minuty
Silnější motorizace je výsadou dvou nejvyšších výbav, Iconic je k mání od 925 tisíc a opět i Iconic Esprit Alpine s obdobnými sportovně laděnými doplňky za 955 tisíc korun.
Varianta Iconic se zaměřuje na technologie a komfort. Armádu jízdních asistentů rozšiřuje o adaptivní tempomat, monitoring slepého úhlu s aktivní korekcí dráhy, kamerový systém a balíček usnadňující parkování. Sedadlo řidiče je elektricky nastavitelné, vyhřívaná jsou obě přední sedadla i volant. Iconic zahrnuje například i elektricky ovládané víko zavazadelníku, střešní ližiny v chromovaném provedení.
Nechybí samozřejmě ani individuální příplatky v rámci jednotlivých stupňů výbav. V řádu měsíců na trh dorazí i full-hybridní verze, která nabídne 200 koní i víceprvkovou zadní nápravu a natáčení zadních kol.