Článek
V poslední době by se mohlo zdát, že koncern Volkswagen na jednu ze svých španělských značek Seat trochu zapomíná a prostor dostává zejména jeho někdejší sportovní odnož, nově samostatná značka Cupra. Podle předsedy představenstva značky Thomase Schäfera však skon Seatu není na stole - alespoň prozatím.
Test Cupry Formentor VZ5: Blesk do nepohody
„Nezabíjíme Seat. Jen musíme rozhodnout o jeho budoucnosti,“ cituje ho britský web Autocar. Jedním dechem ale dodává: „Cupra je novou budoucností Seatu. Mnohem rychleji se posune k elektrifikaci.“
V blízkém horizontu - podle Schäfera do roku 2028 nebo 2029 - bude na tom Seat „fajn“, na plánu na delší dobu se však stále pracuje. „Je vstupní značkou pro mladé zákazníky. To funguje v Evropě, zejména ve Španělsku, Velké Británii a Rakousku,“ nastiňuje manažer klady značky.
Seat představuje koncept Minimó, budoucnost městské sdílené mobility
Jedním z nápadů na směr, kterým by se mohl Seat ubírat, je cesta ke značce zaměřené na mobilitu spíš než na výrobu aut. Tak hovoří už některé náznaky, jako např. fakt, že značka nabízí elektrokoloběžky nebo že představila koncept Minimó.