Hlavní obsah

Alfa Romeo omladila duo Giulia a Stelvio, přidala verzi Competizione

Alfy Romeo Stelvio a Giulia po modernizaci mají displej v místě přístrojového štítu, adaptivní světlomety s funkcí LED Matrix, schopnost poloautonomní jízdy a pod kapotou od 160 do 280 koní.

Nové Alfy Romeo Giulia a Stelvio CompetizioneVideo: Alfa Romeo

Článek

Modelový rok 2023 je pro Alfu Romeo Stelvio šestým, pro sedan Giulia sedmým - a oba vozy, sdílející platformu Giorgio, do něj prošly modernizací. Zvenčí ji člověk pozná snadno - podle nových světlometů se třemi LEDkovými segmenty, které připomínají třeba světla na menším crossoveru Tonale.

Nejde však jen o design, lampy nabízejí i funkci LED Matrix a adaptivní technologii, která nastavuje potkávací světla v závislosti na rychlosti a jízdních podmínkách. Kromě nich vidíme poupravenou přední masku a podobné vizuální změny vzadu, např. čiré krycí plasty světel giulie a kouřové u stelvia.

Modernizace se dotkla i interiéru, kde je největší změnou 12,3″ displej v místě přístrojového štítu. Nabízí tři možnosti zobrazení, z nichž jeden má evokovat budoucnost, druhý minulost - a tedy zobrazuje kruhové ukazatele v retro designu.

Třetí „se zaměřuje na pohodlí, a proto neobsahuje podrobné informace o vozidle“, píše se v tiskové zprávě. Všechna tři zobrazení nicméně obsahují kromě rychlosti také palivoměr a teploměr oleje.

Český student navrhl nový design ikonické Alfy Romeo 155

AutoMoto

Fotografie vyobrazují novou variantu Competizione, která bude u obou vozů znamenat matný světle šedý lak, 21″ kola, adaptivní odpružení, zatmavená zadní okna, prémiový audiosystém harman/kardon, kůží čalouněná palubní deska i sedačky a červené prošívání na různých místech interiéru.

K vozům dostanou zákazníci také NFT (non-fungible token, nezaměnitelný token), který podle tiskové zprávy „potvrzuje jedinečnost každého vozu Competizione a garantuje jeho původní konfiguraci“.

Pod kapotou je základem turbodiesel o 160 koních, pohánějící zadní kola, a to u giulie i stelvia. K mání bude silnější 210k diesel a také zážehový motor o 280 koních, které budou oba spojeny se čtyřkolkou. Ta standardně pohání zadní kola, umí ale poslat až 50 % síly dopředu. Ve všech případech je standardem osmistupňová automatická převodovka.

Novinky nabízí tzv. integrovaný brzdový systém, který je elektromechanickým systémem spojujícím čerpadlo, posilovač brzd a ESP do jedné jednotky, čímž šetří prostor pod kapotou i hmotnost vozidla. Brzdový systém je typu brake-by-wire, tedy bez fyzického spojení pedálu s brzdami vozidla.

Ve výbavě je také kombinace adaptivního tempomatu s aktivním vedením v jízdním pruhu, což dává systém autonomní jízdy druhé úrovně. Stále vyžaduje monitoring řidičem, ale dokáže v řadě situací, např. na dálnici, jezdit samočinně.

Vozy také umožňují aktualizace na dálku díky připojení k internetu, stejně jako možnost na dálku smartphonem či hodinkami odemykat dveře nebo rozsvěcet světla. Kdy a za jakou cenu budou faceliftovaná giulia a stelvio dostupná v Česku, zatím není známo.

Výběr článků

Načítám