Článek
Úkolem konstruktérů, designérů, inženýrů a studentů bylo navrhnout redesign ikonické Alfy Romeo 155 DTM coby elektromobilu, uvedla mluvčí Západočeské univerzity Šárka Stará.
„Alfa Romeo 155 V6 TI je jedním z nejpopulárnějších závodních vozů všech dob, v první polovině 90. let vyhrála většinu mezinárodních šampionátů,“ doplnila mluvčí.
V letech 1992 až 1994 se sedanu s Nocolou Larinim za volantem podařilo ovládnout italský šampionát superturismo a německý šampionát DTM, dále španělský šampionát cestovních vozů s Adriánem Camposem a britský šampionát cestovních vozů s Gabrielem Tarquinim. Vůz zůstal konkurenceschopný, dokud nebyl nahrazen modelem 156.
Účastníci soutěže přepracovali osobitý design vozu z estetického i mechanického hlediska, počínaje nahrazením spalovacího motoru motorem elektrickým. Mezi studenty byl Jagerčík první, celkově skončil druhý.
„Postupovali jsme od skic. Nejdůležitější bylo nakreslit si a dobře stanovit proporce auta. Jakmile máte funkční siluetu, můžete přidávat další zajímavé detaily. Modely vyrábíme z hlíny, která nám umožní intuitivně vytvářet kvalitní plochy i jejich návaznosti a dbát na rozvržení hmot. Následuje skenování, modelování ve 3D grafických editorech a nakonec vytvoření fotorealistických návrhů,“ řekl vedoucí ateliéru průmyslového designu Jan Korabečný.
Kromě Jagerčíkova modelu porotu zaujaly práce dalších studentů fakulty - Bao Quoc Trana a Ondřeje Adamce, které se staly součástí výstavy na festivalu s tématem elektromobility La Panorama v Janově.
Je libo Mazdu MX-5 jako kombík? Designér takovou navrhl
„Na galavečeru jsme se těšili velkému zájmu designérů i investorů a podařilo se nám tak získat několik zajímavých kontaktů,“ řekl Jagerčík.
Velkou mezinárodní soutěž uspořádala agentura Motors Grouping, která podporuje start-upy z oblasti elektromobility. Vítězné modely budou k vidění v prostorách fakulty 11. listopadu během dne otevřených dveří.