Článek
K rozhodnutí přesednout z konvenčního auta do elektromobilu řadu lidí vedou náklady na palivo. Tím spíš, mají-li doma levnou elektřinu a mohou-li si dovolit zaplatit vysokou pořizovací cenu elektrického auta. Egypťan Ali al-Saeed se však rozhodl to poslední prostě nepodstupovat.
Před rokem a půl si koupil starý Fiat 127 z roku 1985. Stál v přepočtu zhruba 13 tisíc korun. „Doplňoval jsem benzín obden za určitou částku, zprvu to nebylo moc. Jenže jak rostou ceny, náklady na palivo se zdvojnásobily. To byl problém, protože hodně jezdím, tak jsem začal přemýšlet nad alternativou,“ cituje ho agentura Reuters, která zprávu přináší.
Nové nabíjecí centrum v Praze využívá recyklované baterie z enyaqů
Došel k tomu, že vůz přestaví na elektrický pohon. Baterie samotná stála téměř šestinásobek pořizovací ceny auta, tedy téměř 78 tisíc korun, a nebyla to jediná úprava. Potřeba byl také elektromotor a al-Saeed ho zároveň přestavěl na zadní pohon, takže potřeboval novou nápravu a její zavěšení.
Plné nabití baterie, která stačí na zhruba 100 km jízdy, ho nyní stojí v přepočtu asi 13 korun. „Jezdím krátké trasy a nepotřebuji nabíjet často. Nedělá žádný hluk, je pohodlný na jízdu a problémů je velmi málo,“ říká muž. Vůz zvládne sedmdesátikilometrovou rychlost a nabíjí se dvě hodiny, uvádí web TribunalCommunity.com, který o přestavbě také píše.
Pro doplnění, průměrná cena benzínu v Egyptě je podle webu GlobalPetrolPrices.com v současnosti okolo 14 korun za litr, průměrná hrubá měsíční mzda se tam podle webu SalaryExplorer.com pohybuje okolo 12 tisíc korun.