Článek
Hyundai Ioniq 6 se ukázal v červnu, evropské údaje o spotřebě a dojezdu však zatím chyběly. Novinka ujede až 614 km při spotřebě 13,9 kWh/100 kilometrů podle přísnější metodiky WLTP. To v případě provedení na 18palcových kolech a s větší baterií o kapacitě 77,4 kWh. Standardní baterie o kapacitě 53 kWh vystačí na 429 km.
Ioniq 6 je podobně jako menší Ioniq 6 nebo Kia EV6 postaven na modulární platformě E-GMP. Ta poskytuje i ultra rychlé, 800V nabíjení, které za 15 minut umožňuje prodloužit dojezd až o 351 kilometrů. Nabití z 10 na 80 % trvá 18 minut. Systém podporuje 400V nabíjení bez potřeby dodatečných komponentů nebo adaptérů.
Větší baterie je spárována se dvěma elektromotory, tedy pohonem všech kol. Tehdy má sedan nejvyšší výkon 239 kW, 325 koní.
Nechybí funkce označovaná jako V2L, Vehicle-To-Load. Ta znamená, že pomocí speciálního adaptéru do nabíjecí zásuvky se z Ioniqu 6 stane velká powerbanka, která dokáže napájet všechna běžná elektrická zařízení, která by jinak potřebovala přípojku do elektrické sítě.
Test Hyundai Ioniq 5: Komfortní elektrický cestovatel
Ioniq 6 je s délkou 4855 mm, šířkou 1880 mm a výškou 1495 mm poměrně velkým, ale placatým vozem. Rozvor náprav 2950 mm zase slibuje dostatek prostoru v interiéru. K mání jsou i přední sedačky s funkcí relaxační polohy, která znamená sklopení do podoby lehátka.
Vyrábět se bude v jihokorejském Asanu. První auta se na českém trhu objeví v příštím roce, objednávat je bude možné podle tiskového mluvčího českého zastoupení Davida Pavlíčka na přelomu roku za dosud neupřesněné ceny.