Článek
„S novými geopolitickými problémy to bude ještě složitější a náročnější,“ řekl v rozhovoru pro německý Automobilwoche ohledně dostupnosti klíčových čipů pro výrobu aut vedoucí nákupu Volkswagen Murat Aksel.
„Investice do nové kapacity jsou nyní na dobré cestě, ale pravděpodobně bude do roku 2023 stále existovat strukturální nedostatek v oblasti polovodičů,“ uvedl. V únoru Aksel médiím řekl, že nedostatek čipů by se letos mohl vyřešit sám, ale jeho výhled se zjevně změnil.
Rozhodnutí o české továrně na baterie do elektroaut by mohlo padnout do konce roku
Začátkem roku 2022 musel Volkswagen z důvodu nedostatku čipů ve svém závodě ve Wolfsburgu snížit produkci a zavedl systém včasného varování určený k detekci nedostatků dodávek, který pomohl identifikovat 150 technických alternativ k polovodičovým čipům, uvádí publikace Fortune. Kromě toho se Volkswagen rozhodl snížit svou závislost na polovodičích od předních jihokorejských výrobců. Softwarová divize Cariad nedávno uzavřela dohodu s evropským dodavatelem polovodičů STMicroelectronics a tchajwanskou TSMC o vytvoření stabilnější dodávky čipů.
Na výrobu čipů v USA půjdou granty za 52 miliard dolarů. Biden schválil plán
Výrobci automobilů museli podle Automobilwoche letos vyřadit z výroby 3,23 milionu vozidel kvůli nedostatku čipů. I kvůli ztrátě více než 10 milionů kusů v roce 2021.
Analytici očekávají, že rok 2022 skončí ztrátou více než čtyř milionů vozů, uvádí Automotive News.