Článek
„Jména Sharyaq a Prediaq nechala Škoda Auto zaregistrovat v rámci propagačních aktivit spojených s chystanou hokejovou událostí letošního podzimu v podobě zápasů zámořské NHL hraných v Praze,“ vysvětluje registraci dvou názvů Pavel Jína, tiskový mluvčí českého zastoupení mladoboleslavské automobilky.
Nové názvy modelů nesou na konci písmeno „q“, které automobilka používá pro modelovou řadu vozů SUV, konkrétně například u modelů Kamiq, Karoq, Kodiaq nebo pro elektrický Enyaq iV.
Právě posledně jmenované dvojice se týká hokejová úprava ve stylu hokejových týmů. Škoda již zveřejnila první obrázek vozů. Elektrickému enyaqu v barvách žraloků ze San Jose nechybí pomyslné ploutve, zatímco kodiaq vypadá jako šavlozubý predátor z Nashvilllu.
Škoda Auto představila nové logo
Původní spekulace spojovaly uvedené názvy s chystanou elektrickou ofenzivou automobilky. Škoda již dříve oznámila, že do roku 2026 uvede na trh tři nové čistě elektrické modely a další budou následovat. Podíl čistě elektrických vozů na prodejích značky má v Evropě do roku 2030 vzrůst na více než 70 procent.
Automobilka Škoda Auto investuje v příštích pěti letech dalších 5,6 miliardy eur (tedy zhruba 138 miliard korun) do elektromobility a 700 milionů eur (přibližně 17,2 miliardy korun) do digitalizace. Loni firma uváděla, že chce do pěti let do elektromobilů investovat 1,4 miliardy eur, tedy čtvrtinovou částku.
Během pěti let uvede Škoda elektromobil v kategorii malých vozů, dále kompaktní elektrické SUV a také sedmimístný rodinný vůz. Konkrétní představu sedmimístného elektrického SUV nabízí studie Vision 7S.