Článek
Terénní verzi ID. Xtreme, vzniklou na základě elektrického crossoveru ID.4, doplňuje Volkswagen další studií, tentokrát ale zaměřenou výhradně na asfalt. Jmenuje se ID.5 GTX Xcite a postavili ho učni v Sasku.
Volkswagen vybavil elektrické ID.4 do terénu, koncept má i vyšší výkon
Není to první učňovské auto Volkswagenu, ovšem v minulosti jimi byly zpravidla stroje založené na ostrých verzích Golfu. Tentokrát máme před sebou elektromobil, který se z crossoveru stal zpět nízkým hatchbackem.
Nejmarkantnější změnou jsou nová kola, která mají 22″ v průměru a design zcela odlišný od čehokoliv, co najdete ve standardní nabídce Volkswagenu. Jsou matně černá s práškovým lakováním a nesmírně členitá.
Dalším výrazným prvkem je matné lakování, které byste ve vzorníku VW také hledali marně. Na části karoserie pochází lakování od Lamborghini, lesklá černá střecha je u modelu ID.5 normální i v produkční formě. Co je vidět až při zevrubnějším zkoumání, jsou drobně upravené nárazníky, blatníky či prahy, které jsou o trochu rozšířené.
Interiér dostal nové čalounění alcantarou a „veganskou kůží“ spolu s oranžovým prošíváním, ladícím s linkami a logem GTX na bocích vozu. Alcantara našla místo nejen na sedačkách či věnci volantu, ale také na palubní desce a dokonce i sloupku řízení.
Hlavní změna je ovšem v zavazadelníku. Do kufru se nastěhovala pevná zástavba s několika reproduktory, které jsou součástí nového audiosystému o celkovém výkonu 2 kW.
A konečně, součástí vozu je také elektrický skateboard, který má na ozvučnici subwooferu speciální držák. Nese logo GTX a stejné lakování jako karoserie vozu.
Za volantem Škody Afriq, studentského speciálu pro offroadové závody
ID.5 GTX Xcite se představil na švýcarském srazu ID. Meet, ovšem ve výrobě ho nečekejme. Zůstává výhradně konceptem, podobně jako studentské vozy automobilky Škoda.