Hlavní obsah

Čínská SUV uspěla v evropských nárazových testech

„Funky kočka“ a „Káva 01“ získaly pětihvězdičkové hodnocení v nárazových testech Euro NCAP. Je to vtip? Nikoli, tak se čínské vozy značek Ora a Wey skutečně jmenují. Spolu s nimi čerstvě prošlo nárazovými testy několik dalších značek, všechny dosáhly pětihvězdičkového hodnocení.

Foto: Euro NCAP

Ora Funky Cat v nárazovém testu Euro NCAP

Článek

Nejnovější sada testů bezpečnosti nových aut, provedených organizací Euro NCAP, ukázala, že auto z Číny nemusí znamenat mizernou bezpečnost.

Mezi testovanými vozy byla Ora Funky Cat a Wey Coffee 01 a oba dva tyto crossovery získaly plný počet hvězdiček.

Nejnovější výsledky testů bezpečnosti Euro NCAP
ModelHvězdičkyOchrana dospělýchOchrana dětí vzaduBezpečnostní elektronika
Genesis GV60*****89 %87 %88 %
Kia Niro (standardní výbava)****91 %84 %60 %
Kia Niro (s příplatkovou bezpečnostní výbavou)*****91 %84 %79 %
Ora Funky Cat*****92 %83 %93 %
Tesla Model Y*****97 %87 %98 %
Wey Coffee 01*****91 %87 %94 %

Elektrický Genesis GV60 je koncernovým sourozencem Kie EV6 a Hyundai Ioniq 5. Podobně jako větší modely značky Genesis, i on si odnáší pětihvězdičkové hodnocení, třebaže v žádné kategorii nepřesahuje 90 % a má rezervy v ochraně zranitelných účastníků provozu, píše organizace.

Druhá generace Kie Niro získává ve standardní výbavě „jen“ čtyři hvězdičky, třebaže základ je co do prvků aktivní i pasivní bezpečnosti docela bohatý. Nabízí třeba středový airbag, aktivní systém pro jízdu v pruzích, autonomní nouzové brzdění nebo sledování únavy řidiče.

Pro pětihvězdičkové hodnocení je třeba připlatit za rozšířený paket asistentů s čelním radarem. V nabídce je pro niro ještě jeden bezpečnostní paket, který přidává další čtyři radary do rohů vozu, sledování mrtvého úhlu či upozornění na auta přijíždějící v příčném směru s možným zásahem do řízení, když hrozí kolize.

Čínská Ora Funky Cat chrání svou posádku dle testů povětšinou dobře či dostatečně, jak ostatně procentuální hodnocení naznačují; trochu horší to je s řidičovým hrudníkem a v případě elektroniky s autonomním brzděním, když vůz couvá do stojícího chodce za vozem. Zbytek elektroniky funguje dobře.

Tesla Model Y je králem zmíněné sady testů, a nejen této. „V kategorii bezpečnostní elektroniky získala nejlepší ohodnocení, jaké jsme kdy viděli,“ cituje web Autocar Matthewa Averyho, šéfa strategie výzkumu u firmy Thatcham Research.

Nespokojení norští zákazníci Tesly zvolili netradiční způsob protestu

AutoMoto

Vůz vyniká hlavně ve vedení v jízdních pruzích a kamerovém monitorování řidiče; Euro NCAP také vyzdvihuje kamerový systém vně vozu, který předchází kolizím s ostatními účastníky provozu. „Je jen škoda, že zůstávají nevyřešené problémy s bezpečným provozem systému Autopilot,“ dodává Avery.

A konečně Wey Coffee 01. Stejně jako ora má podivné jméno, stejně jako ora patří pod čínský koncern Great Wall Motors. A stejně jako ora je na tom výborně s ochranou dospělých a bezpečnostní elektronikou. Ochranu dětí dokonce Euro NCAP hodnotí ve všech případech nejlepším skóre „dobrý“.

Související články

Výběr článků

Načítám