Článek
Definice phishingu je jasná – internetoví podvodníci často rozesílají e-maily, které vyvolávají dojem, že pocházejí od důvěryhodné firmy, banky, úřadu nebo webové stránky. Pomocí těchto zpráv se útočníci snaží vylákat citlivé informace, které se týkají například bankovních kont. Tato data následně využívají k odčerpání financí z účtu postiženého.
Jaké značky jsou na internetu nejzneužívanější
V poslední době se ale s podobnými útoky nesetkáváme jenom v nevyžádaných e-mailech, ale také na dalších internetových platformách. Za doslova semeniště phishingových zpráv je možné považovat Facebook, na kterém bezpečnostní experti společnosti zachytili v letošním roce 4,5 milionu phishingových pokusů.
Druhá příčka patří WhatsAppu (3,7 milionu). Na dalších třech pozicích se umístily webové služby Amazonu (3,3 milionu), Applu (3,1 milionu) a Netflixu (2,7 milionu).
„Veškeré služby pod značkou Google, jako je YouTube, Gmail nebo Google Disk, přilákaly 1,5 milionu phishingových pokusů,“ prohlásila Taťána Sidorinová, bezpečnostní odbornice ze společnosti Kaspersky.
Nejpopulárnější aplikace a služby
Ta zdůraznila, že nejzneužívanější jsou vcelku pochopitelně ty uživatelsky nejpopulárnější aplikace a služby. Hackeři totiž u nich mají díky vysokému počtu uživatelů větší šanci, že se někdo „chytne na udičku“.
V praxi to představuje velký problém především pro firmy, kde všechny zmiňované služby a sociální sítě lidé používají. „Firmy by však neměly brát na lehkou váhu riziko, které tyto aplikace mohou představovat pro firemní zařízení a data. Měly by najít rovnováhu, co se týče šíře jejich využívání na firemních zařízeních, nastavit jasná pravidla a poskytnout zaměstnancům odborná školení v oblasti bezpečnosti na internetu,“ doplnila bezpečnostní odbornice.