Článek
Nepůjde však jen o jedinou mimořádnou jízdu. S velkou slávou bude totiž zároveň otevřen nový vlakový terminál a první pravidelné spoje z Židlochovic do Brna vyjedou o týden později podle nového jízdního řádu.
A protože se očekává mimořádný zájem, začnou se jízdenky na historické jízdy soupravy, v níž parní lokomotiva potáhne pět historických vagonů – „dřeváků“ – pro 300 cestujících, prodávat už 8. a 9. listopadu od devíti hodin v židlochovickém informačním centru.
Jízdenky na historické jízdy se začnou prodávat už 8. a 9. listopadu
Na místo slávy však lze přijet i z Brna, odkud souprava vyráží z Dolního nádraží ve 12.28 hodin. Cena jednosměrné jízdenky je v tomto případě 200 korun. Od jedné odpoledne pak bude souprava hodinu stát v Židlochovicích před novotou zářící nádražní budovou, aby si ji cestující mohli prohlédnout a vyfotografovat.
Od dvou odpoledne pak zahájí vlak čtyři jízdy na trati Židlochovice – Hrušovany (stanice na hlavní mezinárodní trati), jedna jízda bude za padesát korun a děti na klíně mohou cestovat zdarma.
Sváteční nedělní odpoledne zpříjemní řízná dechovka, dobové kostýmy, vystoupení mažoretek, výstava fotografií a modelů vláčků v knihovně. Tradiční řemeslný jarmark s teplým punčem v areálu Robertovy vily na návštěvníky dýchne kouzlem druhé adventní neděle.
Polozemnice na Znojemsku ukazuje obydlí starých Slovanů
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_J/Jk5FCH.jpeg?fl=cro,0,39,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Do Židlochovic se po trati jezdilo od roku 1895 do roku 1979. Zásadní byl pro vznik železničního spojení tamní cukrovar, který byl v provozu od roku 1838 a byl tehdy nejvýznamnějším cukrovarem v českých zemích i v Rakousku-Uhersku.
O vzkříšení tratě v délce necelých tří kilometrů se postaral projekt Jihomoravského kraje, který doufá, že vlakovým spojením Židlochovicka s Brnem se alespoň částečně uleví přetížené silniční dopravě. Investice realizovaná SŽDC přišla na téměř sedm set milionů korun.