Článek
V takzvané spací řadě dostanou cestující tenkou matraci, polštář i přikrývku. K dispozici je i speciální pás, kterým se budou moci připoutat i vleže, píše server Independent.
Možnost rezervace se však bude odvíjet od naplněnosti letadla, nebude proto možné si spací řadu zamluvit předem, ale až u odbavení na letišti. Jinak má být k dispozici u všech dálkových letů, kde cestující stráví na cestě minimálně 11 hodin.
Lufthansa leverages empty seats with new ‘Sleeper’s Row’ product https://t.co/ckEiJSCpE2
— Connecting Travel (@connectingtrav) August 2, 2021
Lufthansa novinku loni testovala na lince z Frankfurtu do brazilského Sao Paula a rozhodla se ji zařadit po zpětné vazbě od cestujících. Cena míst na spaní se pohybuje mezi 159 a 229 eury (4000 až 5800 korun).
O postelích se dlouho diskutuje
V letectví se už dlouhé roky vedou debaty o tom, jak cesty udělat příjemnější i pro pasažéry třídy economy. Ty se totiž vyznačují značně omezeným prostorem.
Například aerolinky Air New Zealand loni v zimě představily koncept kóje zvané Skynest, která by disponoval klasickými postelemi. Zatím není jasné, zda společnost začne tuto inovaci skutečně využívat.
Společnost Airbus pak už před několika lety uvedla, že pracuje na významné inovaci, při níž by nákladový prostor vyměnila za palubu s lůžky. Spací prostor měl být nabízen v letounech typu A330 a firma ho plánovala uvést do provozu v roce 2020. Není však jasné, zda Airbus na konceptu ještě pracuje nebo ho smetl ze stolu.