Článek
Newboldová v pátek cestovala z Cookových ostrovů, konkrétně z Rarotongy, do novozélandského Aucklandu, když byla dvěma zaměstnanci upozorněna na to, že má moc odhalenou kůži. „Jeden můj oděv komentoval už u odletové brány, tak jsem se zeptala kamarádky, zda si mohu půjčit její bundu,“ popsala žena Daily Mailu.
Cestující si chtěla bundu nasadit, jakmile bude na palubě. Ještě než na ni však stačila vstoupit, upozornil ji na oděv další zaměstnanec. „Když jsem došla ke schodům, řekl mi další pracovník, že ukazuju až moc kůže,“ vzpomíná Newboldová. „Rarotonga je celkem konzervativní oblast, takže si myslím, že jde o kulturní záležitost,“ doplnila.
Woman told to cover up outfit exposing too much skin on Air New Zealand flight
— News SummedUp NZ (@newssummedupNZ) July 27, 2021
https://t.co/QM5R6tVsyj
Žena byla podle svých slov ve stresu kvůli velmi vysokým teplotám, které ten den panovaly. „Většina mého oblečení byla navíc v nákladovém prostoru, takže nevím, kde čekali, že ho vezmu. Měla jsem štěstí, že jsem si od kamarádky půjčila bundu, jinak by mi asi úplně zabránili v nástupu do letadla,“ uvedla.
Incident prošetří
Podle ženy je příhoda s oblečením exemplárním příkladem toho, jak společnost hodnotí ženská těla. „Mívala jsem se svým tělem problémy a nikdo nemá právo ho komentovat,“ míní pasažérka. „Na palubě byli muži, kteří toho na sobě měli rozhodně méně než já.“
Poté co žena zveřejnila na Facebooku aerolinek stížnost, se jí v pondělí ozvala šéfka zákaznického servisu Leeanne Langridgeová. „Omluvila se mi,“ zkonstatovala Newboldová s tím, že aerolinky nemají žádné pravidlo pro odívání a incident proto vyšetří.
„Zákazníci jsou pro nás vždy na prvním místě a chceme se ujistit, že se cítí vítaní a mají pohodlný let,“ okomentovala to Langridgeová. Doplnila, že situaci s pasažérkou vyřešila i připsáním leteckých mil zdarma.