Článek
TripAdvisor zveřejnil v úterý kategorii Zážitků a míst, které si cestovatelé pochvalují nejvíce. Právě v podsekci turistických atrakcí Sagrada Familia zvítězila. Návštěvníci na ni oceňují její kolosální rozměry, ale i fakt, že se chrám staví už více než sto let, a je tak živým dílem historie či ukázkou jedinečné architektury.
Koloseum má historii samozřejmě mnohem starší, největší římská aréna pro gladiátorské zápasy je také součástí sedmi novodobých divů světa, a to společně s Machu Picchu, jordánskou Petrou, Velkou čínskou zdí nebo sochou Krista Spasitele v Rio de Jaineru. Třetí Empire State Building je pak nepochybně jedním z nejvíce ikonických mrakodrapů světa, výsadní místo má nejen v New Yorku.
Velkolepá mešita šejka Zayeda je nejznámější atrakcí hlavního města Spojených arabských emirátů Abú Zabí. Tisíce návštěvníků oslňuje svým elegantním bílým zevnějškem či rozlehlým nádvořím. Florentská galerie Uffizi, která v žebříčku zaujala páté místo, je pak jednou z nejznámějších uměleckých institucí světa.
Nejlepší hotel světa láká výhledy na moře, džungli i lenochody ve větvích
První desítku uzavírají sevillské náměstí Plaza de Espana, brazilské vodopády Iguazú, římské lázně v britském Bathu, Zahrada bohů v americkém Coloradu a římská Fontána di Trevi.
Na amsterdamské kanály
Žebříček o celkem 25 položkách ale čítá také newyorský Central Park, nejvyšší budovu světa Burdž Chalífa v Dubaji, Eiffelovu věž, istanbulský chrám Hagia Sofia, zahrady Majorelle v Marrákeši, kambodžský chrám Angkor Wat či staré centrum Jeruzaléma. V samostatné evropské kategorii figurují ještě athénská Akropole, dům Anny Frankové v Amsterdamu nebo budova maďarského parlamentu Országház.
Co se týče zážitků, je jedničkou plavba na otevřené lodi po amsterdamských kanálech. Nejlepším zábavním parkem či akvaparkem je španělský Siam Park, nejlepší outdoorovou aktivitou je plavba na průhledném kajaku v rezervaci Shell Key a v Tampa Bay na Floridě.
TripAdvisor od začátku roku vyhlásil už kategorie nejlepších hotelů, pláží či destinací. Hodnocení je založeno na uživatelských recenzích, algoritmus pak podle pozitivních či negativních reakcí sestavuje pořadí v cenách.