Článek
Podle O’Learyho jde nyní o záchranu léta, kdy by aerolinka chtěla operovat asi na 60 až 70 procentech své obvyklé kapacity. V zimě by to pak mělo být 80 až 90 procent, uvádí server Metro.
O kolik by však ještě měly klesnout ceny letenek Ryanairu, není známo. Společnost na mnoha linkách nabízí už tak velmi nízké tarify, například do Londýna se dalo před pandemií dostat klidně za 500 korun jen s batohem.
Chief executive of Ryanair says the airline will be dropping prices for the next six to 12 months to get people flying again and the airline is hopeful it can fly 60-70% of normal traffic volumes this summer
— Sky News Breaking (@SkyNewsBreak) March 3, 2021
Nízkonákladová aerolinka během února přepravila rekordně nízké množství lidí, pouhého půl milionu, což je oproti stejnému období loňského roku, kdy to bylo 10,5 milionu lidí, značný pokles. Ryanair utrpěl velkou finanční ztrátu, musel se také obejít bez vládní pomoci.
Stěžoval si na povinnou daň
„Museli jsme v posledních dvanácti měsících refundovat přes 1,5 miliardy eur (39,2 miliardy korun), protože kvůli vládnímu nařízení se rušily lety. A nedostalo se nám žádné podpory,“ postěžoval si O’Leary legislativnímu výboru pro dopravu Velké Británie.
Nejvíce kritický byl pak vůči takzvané spotřební dani z přepravy cestujících, jež se vybírá od osob letících z Británie či ostrovu Man v letadlech, která mají povolenou vzletovou hmotnost vyšší než 5,7 tuny. Šéf Ryanairu uvedl, že tato daň mohla být dočasně pozastavena alespoň do doby, než se letecká doprava ve Spojeném království navrátí na úroveň před pandemií.