Článek
Nový designový výdobytek, který tvůrci před dvěma týdny představili na leteckém veletrhu v Londýně, by nevyřešil pouze problémy s nepohodlím, ale poskytl by cestujícím také o trochu více soukromí. „Vyzní to jako klišé, ale chceme přinést inovace většině,“ uvedl šéf společnosti Universal Movement Luke Miles, který tři roky pracovat jako šéfdesigner aerolinek Virgin Atlantic.
Problém podle něj tkví v tom, že spousta inovací se aplikuje akorát ve vyšších třídách. Nová sedačka má myslet ale na tu většinu, která cestuje v economy. Přizpůsobit jdou obě „křidélka“ po stranách opěradla, cestující by si sami mohli zvolit, zda sklopí obě nebo jen jedno. Usínání i spánek by díky tomu měly být mnohem komfortnější. „Všechno je o schopnosti rozvinout váš prostor,“ doplnil Miles.
Chtějí ještě chytřejší
Sedačky vypadají robustně, Miles ovšem tvrdí, že design půjde bez problémů aplikovat. Několik firem prý už projevilo zájem.
Interspace, the new seat by New Territory & Universal Movement challenges the usual premium economy proposition. But we ask, is it ever going to take off? https://t.co/aN3sr8nHqQ pic.twitter.com/pQkQZ5EeIx
— TheDesignAir (@thedesignair) December 7, 2019
Společnost Universal Movements by ale chtěla svůj nápad rozvinout ještě více a sedadla udělat chytřejšími. Měla by třeba rozpoznat, kdy pasažér usne a vypnula by film promítaný na obrazovce. „Jde o velmi důvtipné technologické možnosti, které budou více empatické,“ dodává Miles. Sedačky jsou navrženy zejména pro dlouhé lety, kdy je pohodlí nejvíce žádoucí.
V posledních letech už několik společností představilo své revoluční nápady na poli letadlových sedadel. Některé se zaměřovaly na pohodlí, jiné přišly i s koncepty sedaček „na stojáka“, které by na kratších letech umožnily vměstnat na palubu více lidí. To však až do dnešních dnů, zejména kvůli obavám o bezpečnost pasažérů, nebylo uvedeno v realitu.