Hlavní obsah

Měla to být největší výletní loď světa. Místo toho teď poputuje do šrotu

Nedokončená a nechtěná. Tato dvě slova asi nejlépe popisují osud výletní lodi Global Dream II, která měla po dokončení vozit na plavby po světě najednou více než devět tisíc pasažérů, a stát se tak v tomto ohledu společně se svou sesterskou lodí rekordní. Rozestavěná loď, vyráběná na německém Baltu, však na moře dle všeho nakonec nikdy nevypluje.

Foto: Profimedia.cz

Sesterská loď Global Dream. Ta, alespoň zatím, do šrotu nemíří.

Článek

Loďařská firma MV Werften v lednu zbankrotovala a kupec se pro rozestavěnou loď Global Dream II nenašel. Německý magazín An Bord zaměřující se na lodní průmysl uvedl, že spodní část trupu lodi bude odprodána za cenu šrotu.

Konkurzní správce Christoph Morgen měl na tiskové konferenci v pátek uvést, že potřebují rozestavěnou loď odstranit z loděnice do konce tohoto roku, protože byla loděnice prodána společnosti ThyssenKrupp, která tam plánuje stavět vojenské lodě.

Měla pojmout rekordní množství pasažérů

Skutečností je, že se zájem o výletní lodě propadl od počátku pandemie koronaviru, kdy se záhy ukazovalo, že i ty nejmodernější obří koráby jsou místem, kde se viry šíří poměrně snadno, a mnoho výletníků na nich tehdy skončilo uvězněno na několik dnů až týdnů.

Foto: Profimedia.cz

Sesterská loď Global Dream v německých docích

Global Dream II a její sesterská loď Global Dream, která, alespoň zatím, do šrotu namířeno nemá, se měly stát po dokončení dvojicí největších výletních lodí na světě co do kapacity pasažérů. Hmotnost 208 tisíc tun by je pak řadila v tomto ohledu hned za pětici lodí třídy Oasis společnosti Royal Caribbean.

Výběr článků

Načítám