Článek
Luxus v oblacích dosedl na pražské letiště v pátek před osmou hodinou ranní. „Letos se do Prahy poprvé podívalo letadlo Boeing 787-9 Dreamliner, které je tady zcela poprvé a velmi pravděpodobně se tu zase několik let neukáže. Tato letadla jsou speciálně dělaná pro dálkové lety, které trvají pět a více hodin, Tel Aviv je zkrátka moc blízko Prahy,“ sdělil Novinkám Tomáš Kaufman, ředitel letecké společnosti EL AL v Praze.
Mluvil ovšem o návštěvě dreamlineru společnosti EL AL. Tento typ běžně létá do Prahy v barvách Qatar Airlines. Na linku do Prahy ho katarské aerolinky nasadily loni stejně jako Korean Air na spoji Praha - Soul, kde je nasazována právě proloužená verze 787-9.
Luxusní Boeing 787 Dreamliner poletí z Prahy na pravidelných linkách

EL AL létá s dreamlinery dva roky, společnost jich v současné době vlastní 24, polovinu ve verzi 787-8 a polovinu v prodloužené verzi 787-9.
Na pražském letišti se předvedl Boeing 787 Dreamliner

„Je opravdu nejmodernější, je ze sedmdesáti procent vyrobeno z kompozitu, proto je významně lehčí než normální standardní letadla. Z toho důvodu má například o šestatřicet procent nižší spotřebu paliva na sedačku, než mají jumba (Boeing 747 - pozn. red.), která dreamliner nahradil v provozu. Jsou také o třiadvacet procent úspornější než staré typy,“ dodal Kaufman.

V bussines třídě si ze sedačky lehce uděláte postel.
Luxus
Obrovskou výhodou tohoto typu letadla je více místa, a tudíž i komfortu pro cestující. V business třídě si cestující v pohodě udělá ze sedačky postel a díky technologickým vymoženostem se cítí jako u sebe doma v ložnici. K dispozici má televizi s filmy a nonstop obsluhu.
V klasické ekonomické třídě je také mnohem více prostoru než v běžných strojích, a to jak pro cestující, tak pro zavazadla.

Ekonomická třída nabízí také větší pohodlí než u nízkonákladových společností.
Do letadla se celkově vejde 282 cestujících, z toho 32 v business class, 28 v premium class a 222 cestujících v economic class. Boeing také nabízí výrazně pohodlnější a prostornější sedačky, větší okénka a mnohem více místa pro zavazadla cestujících na palubě.
Společnost EL AL létá do Prahy z Tel Avivu pravidelně dvakrát denně, nicméně pasažéry na této trase vozí menší Boeing 737-800. Dreamliner byl proto jen výjimkou, na kterou se přišli podívat i milovníci letadel. Cena stroje se podle Kaufmana pohybuje mezi čtyřmi až pěti miliardami korun.