Článek
Kampaň je namířena především proti vášnivým selfie fotografům a polonahým turistům, kteří by podle viceprezidenta iniciativy Kanji Tomita mohli město zkazit. Členové organizace podepsali memorandum, v němž od turistů požadují lepší mravy. Už v minulosti přitom město vydalo jakýsi manuál etikety, který návštěvníkům radí, aby neobtěžovali gejši, nejezdili na kole opilí, nenosili si do restaurací vlastní jídlo a pití a nedotýkali se starých budov nebo objektů.
Zatím se vše nese v duchu doporučení a rad a k žádným zákazům nedošlo. Ve městě nicméně pozorují, že se počet nevychovaných turistů zvyšuje, a to především v období, kdy se cizinci jezdí dívat na kvetoucí sakury.
Turistická organizace města Kjóto má několik strategií, jak zmírnit dopady masové turistiky a rozmělnit davy. Jednou z možností je prodloužit otevírací dobu, respektive otevřít památky dříve a navnadit turisty na brzkou prohlídku bez mas lidí, dále také propagaci méně známých městských čtvrtí. „Klíčem je rozptýlit davy v době, kdy začne být situace neúnosná, a na místech, kde mají tendenci se tvořit,“ uvedl starosta města Daisaku Kadokawa.
Počet zahraničních turistů mířících do Japonska měl od ledna do června vzrůst o 15,6 procent na 15,89 miliónu turistů. Největší skupinu návštěvníků tvořili Číňané.