Článek
„Svět cestování, tak jak jsme ho znali ještě v lednu, se nikdy nevrátí. Tímto tvrzením jsem si hodně jistý. My jsme strávili 12 let budováním našeho podnikání a během šesti týdnů jsme ztratili čtyři pětiny hodnoty,” řekl v rozhovoru pro portál Yahoo Finance Chesky směrem k Airbnb, které bylo ještě počátkem března oceňováno na 26 miliard dolarů. Příchod pandemie pak ukončil plány vstupu na burzu.
„Bylo to, jako když jste na lodi a ta se začala naklánět na stranu. Bylo to opravdu intenzivní, jako když se vše najednou rozpadá,” uvedl Chesky a dodal, že situace v posledních měsících byla už lepší. I tak si je ale jistý, že zkušenost z této pandemie změní to, jak budou přinejmenším Američané cestovat.
Obchodní cestování by se podle něj nemuselo nikdy vrátit na úroveň před koronavirovou epidemií. Firmy totiž stále více automaticky používají videokonference a zůstávají u toho částečně i ve chvílích, kdy to již situace přímo nevyžaduje.
V letadlech se stále necítí nejlépe
Stejně tak se prý mohou dlouhodobě změnit i návyky ohledně dovolených. Američané aktuálně navštěvují spíše místa v dojezdové vzdálenosti automobilu a vybírají si spíše vesnické a odlehlé oblasti než města. Podobný trend je přitom možné sledovat mimo jiné i u značné části českých turistů.
„Lidé říkají, že prostě chtějí vypadnout z domu, a je úplně jedno, v jaké zemi žijí,” dodává Chesky v rozhovoru s tím, že se ale lidé stále ještě necítí zrovna komfortně v letadlech s cizími lidmi. Preferují tak lokality, kam dojedou ideálně na jednu nádrž.