Článek
Lvíček Lefumaru se poprvé představil o víkendu během Czech Festivalu. Jeho jméno bylo vybráno z celkem 800 návrhů samotných Japonců. „Nápad vytvořit maskota pro Česko jsme dostali ke konci minulého roku. Udělali jsme si rešerši stávajících maskotů a vlastní průzkum, který měl ukázat, zda bude maskot fungovat. Následně jsme na projektu pracovali zhruba tři čtvrtě roku,“ vysvětluje ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism v Japonsku Štěpán Pavlík.
Celkové náklady na vytvoření maskota byly 250 tisíc korun. V této částce jsou zahrnuty návrh a příprava designu, registrace ochranné známky pro japonský trh a výroba samotného kostýmu. „Jméno navrhla čtyřicetiletá Sajuri z Tokia, která za vítězství v soutěži získá produkty od různých českých firem, které se účastnily Czech Festivalu,“ doplnil Pavlík.

Náklady na vytvoření maskota čítají 250 tisíc korun.
Zahraniční zastoupení CzechTourism se snaží Japoncům Češko přiblížit i v době pandemie. Nedávno proto se společností First Airlines spustilo virtuální lety. Během nich se mohou účastníci seznámit s českými památkami, kulturou i gastronomií. A zájem je obrovský.
Japonci cestují do Česka. Virtuálně

V loňském roce do českých hromadných ubytovacích zařízení zavítalo podle dat agentury přes 19 tisíc turistů z Japonska, prakticky všichni přijeli do Prahy. Za první a druhé čtvrtletí letošního roku to pak bylo 807 návštěvníků, vyjeli však i za hranice hlavního města a zvýšila se také průměrná doba pobytu, a to z jednoho dne na 5,78 dne.