Článek
Kampaň nazvaná Discover the Originals (Poznejte originály) uvádí 21 populárních produktů od nábytkářské firmy a ukazuje reálné destinace, podle nichž jsou pojmenovány. Například Bolmen je stolička nebo záchodová štětka, ale rovněž největší jezero na jihu Švédska. Lampa Misterhult zase odkazuje k vesnici při východním pobřeží země.
„Na značku IKEA jsme pyšní. Dalo by se říct, že skrze vypůjčená jména produktů se proslavila některá místa ve Švédsku po celém světě,“ uvedl pro CNN šéf marketingu Visit Sweden Nils Perrson.
Dodává, že nyní nastal čas, aby se lidé dozvěděli, k jakým destinacím se názvy produktů vztahují. Už jen proto, že při vyhledávání těchto zákoutí na internetu, to bude nejprve produkt, který vyskočí jako první. A mít zafixované jezero Bodviken, jež se nachází v oblasti zapsané na seznam UNESCO, jen jako dřez, by byla škoda.
Nejde jen o jména produktů
Cedule u těchto lokalit nyní návštěvníkům vysvětlují, že nejde jen o jména produktů. „Oceňujeme, že pojmenovali produkt po našem krásném jezeře. Teď chceme světu ukázat, že Bolmen je něco mnohem víc než jen předmět, kterým si umyjete toaletu,“ uvedl místní radní Magnus Gunnarsson.
21 wonderful places in Sweden are reclaiming their names, after having shared them with IKEA products for years.
— Visit Sweden (@visitsweden) November 30, 2021
It’s time to discover the originals!
👉 https://t.co/f7P2jNeImn #visitsweden #discovertheoriginals pic.twitter.com/ExymvhPkZr
Dodává, že jezero je místem, které mají místní velmi rádi. A tento netknutý kus přírody by proto měli poznat i lidé z celého světa.
Také mluvčí nábytkářského gigantu uvedl, že je čas, aby lidé poznali místa, od kterých si produkty vypůjčily jméno. „Zaslouží si to. A je to také zábava, protože se dozvíte příběhy za názvy některých našich produktů,“ míní mluvčí.