Článek
Boeing 787-9 Dreamliner vyletěl z newyorského letiště JFK a na londýnském Gatwicku byl o hodinu dříve před plánovaným přistáním. Mohl za to příznivý a divoký vítr v zádech, díky kterému letoun vyvinul rychlost až 1285 kilometrů v hodině.
Už při předešlém rekordním letu z 15. ledna přitom kapitán uvedl, že je docela možné, že jeho rekord bude překonán. „Kdyby nebyly v nižších polohách předpovězené turbulence, mohli jsme letět ještě rychleji,“ uvedl kapitán Harold van Dam. [celá zpráva]
Oba rekordy se ovšem odehrály na poli podzvukových letů a nemohou se ani zdaleka rovnat s tím, jak rychle trasu zvládaly nadzvukové concordy. Těm cesta zabrala něco kolem tří a půl hodiny, lety však byly ukončeny v roce 2003. Jednak byly nákladné, jednak vyvolávaly kontroverzi.
Jeden z concordů, který používala společnost British Airways, je nyní k vidění v leteckém muzeu v anglickém Duxfordu u Cambridge.