Hlavní obsah

Popularita Vietnamu raketově roste. Může za to i dostupnost

Novinky, mšv

Vietnam je stále dostupnější destinací. A odráží se to na jeho popularitě. Zemi, která ještě před několika lety stála ve stínu nedalekého Thajska nebo Kambodže, objevuje stále více turistů, i díky celosvětové publicitě. Pozitiva v podobě rostoucí ekonomiky ale vyvažují některá negativa, například ohrožení životního prostředí, uvádí agentura AP.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Ve Vietnamu se rozvíjí turismus nejrychleji na světěVideo: AP

Článek

Vietnam patří mezi nejrychleji rostoucí turistické destinace na světě. V souvislosti s tím mají místní obavy, aby se nestal obětí vlastního úspěchu.

Zahraniční návštěvníci, z nichž většina přijíždí z jiných asijských zemí, nejčastěji míří do Ho Či Minova Města, někdejšího Saigonu. Podle vietnamské turistické centrály tam loni zavítalo 28 milionů turistů, z čehož 7,5 milionu byli turisté ze zahraničí.

Počet návštěvníků v celé zemi se za jednu jedinou dekádu téměř ztrojnásobil. Dopomohla tomu větší dostupnost, ale i pověst Vietnamu coby neotřelé a neobjevené destinace.

Přečtěte si náš speciál:
Ze Saigonu do Hanoje za deset dní

To už ale tolik neplatí. „Vietnam byl v mezinárodních médiích hojně propagován,“ myslí si Němka Nia Klatteová, která v zemi dočasně žije a pracuje.

„Je mnohem jednodušší sem cestovat, protože spousta zemí má i možnost bezvízového styku. Je sem vedeno více mezinárodních linek do několika měst. Kromě Hanoje třeba do Hue nebo Ho Či Minova Města, takže je vše mnohem jednodušší,“ doplňuje.

Problémem je nepořádek

Větší zájem není jen o přední turistické cíle, ale i o plážové resorty. A v Ho Či Minově Městě, které bylo ještě v uplynulých letech navštěvováno hlavně o víkendech, život neutichá ani ve všední dny.

Rapidní růst cestovního ruchu s sebou do země přináší množství výhod, ale i negativa. „Jde o spoustu benefitů pro místní ekonomiku, vznikají nová pracovní místa, rozvíjí se infrastruktura,“ tvrdí Phat Nyuyen, který si založil ve městě Vung Tao společnost na znovupoužitelné nákupní tašky a další eco-friendly produkty. To, aby ulevil zatíženému životnímu prostředí, které podle něj kvůli množství turistů trpí.

„Po turistech často zůstává nepořádek, který skončí v moři nebo v přírodě. A také se zvyšují ceny, které šponují životní standard místních,“ doplňuje Nyuyen.

Právě odpad je jedním z předních témat, která zemí rezonují. „Na mnoha místech ve Vietnamu neexistuje žádný systém na sběr a zpracování odpadu. Problémem jsou také odpadní a kanalizační systémy, většina domácností v zemi není na nic takového napojena. A turisté tento problém umocňují,“ vysvětluje Klatteová.

Věnovat se udržitelnému turismu je klíčem i podle některých turistických agentur, jako je například Khiri Travel v Ho Či Minově Městě. „Je důležité, aby cestovní ruch přinášel benefity místním, ale zároveň byl šetrný k prostředí. Musíme se více zaměřit na enviromentální stránku věci než na finance,“ tvrdí Nick Wade z agentury.

Očekává se, že množství turistů bude i nadále růst. V budoucnu by se problémy s tím spojené mohly rapidně zhoršovat.

Související témata:

Výběr článků

Načítám