Článek
Stavební vývoj vily byl složitější, protože nejde o originální stavbu. Původní stavba stála na tomto místě už před rokem 1897, protože v tomto roce místní litvínovský stavitel Franz Nuska prováděl přístavbu verandy. Kdo byl architektem původní vily, která byla postavena v klasicizujícím slohu, není možné zjistit.
Architekt Schwarzer vilu zkrášlil secesními detaily
Kolem roku 1910 zadal Heinrich Riecken přestavbu a proměnu rodinného sídla mosteckému architektovi Adolfu Schwarzerovi, který dal vile hlavní rysy, které dnes má.
Architekt citlivě navázal na původní uměřené klasicizující prvky a obohatil je o secesní detaily. Drobnou změnu potom prováděl litvínovský stavitel Rudolf Knie. Ten zastřešil stávající balkóny dřevěnou přístavbou.

Za pozornost stojí vyřezávaná dekorativní schodiště.
Heinrich Riecken pocházel z rodiny, která podnikala v textilním průmyslu, vlastnila přádelnu bavlny a tkalcovnu. Po studiích přebral rodinný podnik s celým názvem Marbach a Riecken.

Stavbu krášlí drobné secesní motivy na fasádě.
Riecken také založil a štědře dotoval orchestr Mozartova hudebního spolku, ve kterém se svým bratrem Willym také hrál. Za zmínku stojí i to, že v orchestru spolu působili Němci, Židé i Češi.
Po druhé světové válce Heinrich Riecken nabídl své služby Městskému národnímu výboru v Litvínově ve věci uspořádání archivních materiálů Mozartova spolku. Poslední záznamy o jeho působení jsou z roku 1946, takže je možné předpokládat, že došlo k jeho odsunu do Německa.

Interiérům vévodí obložení kvalitním dřevem.
Architekt Adolf Schwarzer byl také autorem romantické stavby na místě bývalého královského hradu Landeswarte, dnes Hněvín, spolu s Otto Reinhartem navrhl budovu německého reálného gymnázia v Mostě, s ním také vypracoval soutěžní návrh na budovu mosteckého divadla.
Budova gymnázia i návrh divadla patřily před první světovou válkou k nejprogresivnějším stavbám v Mostě.