Článek
Most spojuje starobylé centrum města s méně rozvíjenou industriální částí na východním břehu řeky. Radnice předpokládá, že po propojení obou zón bude dále pokračovat větším rozvojem právě směrem na východ.
Základna mostu, jehož autory jsou architekti londýnského studia McDowell+Benedetti, spočívá na soustavě jednoduchých a zdvojených kol, která se pohybují po kruhové dráze o průměru 16 metrů. Systém fungující podobně jako železniční točna je poháněn elektřinou. Na rozdíl od velkého počtu pohyblivých mostů na Hullském mohou být chodci i ve chvíli, kdy se otáčí a užívat si neobvyklý zážitek. Co ovšem potěší obzvláště děti, lze na něj naskakovat dokonce i během otáčení!
Most při rotaci ramene, která trvá dvě minuty, varuje chodce jak zvukovým, tak světelným signálem, aby nikdo nepřišel k úrazu. Vlastní rameno je na spodní straně zploštělé, aby pod ním mohly volně proplouvat menší lodi.
Střed točny je tvořen dutým bubnem, v němž je ukryta restaurace. Přechod přes most vede dvěma cestami. První je pozvolnější s menšími výškovými výkyvy a vede po „vnější“ straně. Druhá cesta začíná stoupáním, které chodce vyvede až na kruhové odpočívadlo, jež tvoří střechu restaurace. Odtud se pak trasa pozvolna svažuje směrem dolů až ke konci mostního ramene, kde se obě cesty spojují.
Součástí projektu byl i plán na úpravu okolí základny mostu. V mezinárodní soutěži z roku 2005 (realizace skončila letos) nakonec zvítězil návrh počítající s vytvořením zahrady a malého náměstíčka, jež navrhli architekti ze společnosti Grontmij. Nasvícení celého prostoru připadlo firmě Sutton Vane Associates.