Článek
Nádražní budova Kovářská z devatenáctého století leží ve výšce 850 m n. m. a najdete ji ve stejnojmenné obci v Krušných horách.
„Nádraží tehdy zachránil Štěpán Macháček, který ho odkoupil od Správy železnic a pustil se do rekonstrukce,“ říká Pavel Polák, který se k rekonstrukci později připojil.
O proměnách nejrůznějších vozidel na obytné čtěte více také zde: |
---|
Muž z Aljašky proměnil svůj pick-up v pojízdný domov |
Mladá rodina se dvěma malými dětmi tráví život na cestách |
Muž cestuje po světě v sanitce, kterou si proměnil v malý pojízdný domov |
Díky lockdownu si našel nové zaměstnání, které jej plně pohltilo |
Vzali do ruky nářadí, které nikdy dříve nepoužili, a postavili si soběstačný minidomek

Společně se snaží nádraží vrátit jeho původní historickou podobu a slávu, které mělo díky frekventované trati spojující Chomutov s Vejprty.
Bydlení ve vagonu
Naprosto unikátní jsou vagony, takzvané hytláky, což jsou bývalé služební vozy, které se vyráběly od roku 1948 a stojí přímo na trati. Původně se v nich vezla vlaková četa a nechyběla zde toaleta nebo kancelář.

Dvojice zachraňuje staré nádražní budovy.
Podobným směrem se vydali i Štěpán Macháček a Pavel Polák, protože potřebovali místo na přespání, když prováděli dlouhé opravy na nádraží.
„Z vagonu jsme chtěli udělat něco jako chatu. Tak vznikl nápad, spolu s architektem Štěpánem Řehořem jsme je zrekonstruovali,“ vysvětluje Polák nadšeně.
Vagony jsou kompletně zařízené jako studio a díky izolaci se vzduchovou kapsou jsou vhodné k celoročnímu používání. V létě jsou chráněny před přehříváním a v zimě před zapařováním.
Mladý pár toužil po víkendovém obydlí. Alternativu našel ve staré „vejtřasce“

„Kdyby vám byla zima, jsou tam krbová kamna, ve kterých se dá zatopit,“ dodává Polák. Kromě nich zde najdete i elektrický přímotop.
Romantika na horách
Interiér vagonů je dřevěný. Přes prosklené dveře a okna můžete za jakéhokoliv počasí pozorovat přírodu kolem vás i nad vámi, protože je v obou vagonech zabudováno střešní okno.
Nechybí kuchyň s indukční plotýnkou a nádobím, toaleta a sprcha s teplou vodou. Připojení Wi-Fi byste sice hledali těžko, ale vagony jsou kromě elektřiny napojené ještě na čističku.
Pohodlně se zde vyspí až tři dospělí. V uzamykatelném připojeném vagonu lze uložit lyže nebo kola.

Vagon nabízí kromě ubytování i kuchyň, záchod a sprchu.
Cena rekonstrukce jednoho vagonu se pohybovala ve vyšších statisících. „Kupovali jsme je za cenu šrotu, protože je měla čekat demolice. Pak jsme se rozhodli je nabídnout ostatním,“ říká Polák.
Výdělek z pronájmu vagonů jde na další rekonstrukční práce na nádraží. „Všechno, co vyděláme, dáváme zpět do nádraží,“ říká Polák.