Článek
„Celá myšlenka začala dva roky zpátky, kdy jsme přemýšleli, co si postavíme na zahradu,“ vypráví Michal Nedbal, který je stejně jako jeho manželka Kateřina učitelem v Praze.
Sice zůstali otevřeni všem možnostem, ale o armádním autě zpočátku neuvažovali.
O proměnách nejrůznějších vozidel na obytné čtěte více také zde: |
---|
Muž z Aljašky proměnil svůj pick-up v pojízdný domov |
Mladá rodina se dvěma malými dětmi tráví život na cestách |
Muž cestuje po světě v sanitce, kterou si proměnil v malý pojízdný domov |
Díky lockdownu si našel nové zaměstnání, které jej plně pohltilo |
„Bylo nám jedno, jestli to bude kontejner, nebo dřevostavba. Dlouho jsme vybírali a vybírali, až jsem jednou řekl manželce, že si teda koupíme V3Sku, a k mému překvapení to považovala za dobrý nápad,“ zmínil s tím, že pro něj samotného Praga V3S, přezdívaná také jako vejtra či vejtřaska, představuje ikonu z dětství.
Před 70 lety vyjel první prototyp legendární „vejtřasky“

Model vyrobený v roce 1969 nakonec po několika měsících našli na Slovensku, kde jej odkoupili od mysliveckého spolku v přepočtu za přibližně 75 tisíc korun.
Díky tomu, že původně sloužila jako mobilní obvazovna, nebylo potřeba moc úprav a do měsíce měli hotovo.

Interiér si manželé předělali k obrazu svému, většinu potřebných věcí už ale V3Ska měla.
„Sepsali jsme si, co chceme, aby tu bylo, tedy kuchyň, skříňky a místa na spaní a na posezení,“ vyjmenoval. Skříňky nakonec zůstaly původní, stejně jako světla, kamna, kterými topí v zimě, a podlaha.
„My jsme na podlahu ještě položili korek, abychom to měli teplejší, protože lino bylo přeci jen studené,“ doplnila manželka Kateřina, která vůz ozvláštnila o různé detaily, díky kterým je útulnější.
Pár proměnil cirkusovou maringotku v malý domov na kolech

„Když jsme se na to auto byli podívat, tak se mi líbilo samo o sobě a prostor na mě dýchnul takovou přátelskou atmosférou. Doladili jsme záclony, židle a polstrování, aby armádní prostředí bylo víc domácké a útulné,“ svěřila pyšně Novinkám.
Bydlení pro dva v centru hlavního města

Elektřinu pro vůz získávají pomocí solárních panelů, doplnili také rozvody na elektřinu, aby mohli využívat běžné zásuvky. Vodu v kuchyni pak čerpají ze dvou nádrží. Díky doplněné izolaci navíc dokážou v autě přečkat i silné mrazy v zimě. Pouze s koupelnou je to složitější.
„Přes léto využíváme venkovní sprchu. Při cestách máme chemickou toaletu, a když jsme na zahradě, tak máme suchý záchod,“ vysvětlil majitel.

Toto místo skýtá jak posezení, tak poležení.
Celkovou cenu na přestavbu vyčíslili na 200 tisíc korun. S vozem už také čile cestují. Auto po většinu své služby přitom zůstávalo v záloze, po více než padesáti letech si jej tak pár převzal s necelými 1800 najetých kilometrů. Dnes ručička tachometru ukazuje přibližně 3500 kilometrů.
Pár proměnil interiér školního autobusu na barbie domeček, ve kterém žije

„Spotřeba není tak velká, jak by se zdálo. Je nějakých 23 litrů na sto kilometrů. Maximální rychlost má 60 kilometrů v hodině, takže si vybíráme cesty druhé a třetí třídy a poznáváme nová místa,“ doplnil Nedbal s tím, že své zážitky s oblíbeným armádním vozem sdílejí s nadšenci na sociálních sítích pod názvem Z Prahy do Pragy.