Hlavní obsah

Mladý pár toužil po víkendovém obydlí. Alternativu našel ve staré „vejtřasce“

Třebětín

Touha postavit si víkendové obydlí někde v přírodě dovedla mladý pár z Prahy až k pořízení starého armádního vozu Praga V3S ze 60. let. Z mobilní obvazovny si pak během měsíce manželé vytvořili cestovní chalupu s veškerým důležitým zázemím. Využívají ji na cestách nejen po Česku.

Mladý pár toužil po víkendovém obydlí. Alternativu našel ve starém armádním vozeVideo: Novinky

Článek

„Celá myšlenka začala dva roky zpátky, kdy jsme přemýšleli, co si postavíme na zahradu,“ vypráví Michal Nedbal, který je stejně jako jeho manželka Kateřina učitelem v Praze.

Sice zůstali otevřeni všem možnostem, ale o armádním autě zpočátku neuvažovali.

„Bylo nám jedno, jestli to bude kontejner, nebo dřevostavba. Dlouho jsme vybírali a vybírali, až jsem jednou řekl manželce, že si teda koupíme V3Sku, a k mému překvapení to považovala za dobrý nápad,“ zmínil s tím, že pro něj samotného Praga V3S, přezdívaná také jako vejtra či vejtřaska, představuje ikonu z dětství.

Před 70 lety vyjel první prototyp legendární „vejtřasky“

AutoMoto

Model vyrobený v roce 1969 nakonec po několika měsících našli na Slovensku, kde jej odkoupili od mysliveckého spolku v přepočtu za přibližně 75 tisíc korun.

Díky tomu, že původně sloužila jako mobilní obvazovna, nebylo potřeba moc úprav a do měsíce měli hotovo.

Foto: Archiv: Michal Nedbal/Z Prahy do Pragy

Interiér si manželé předělali k obrazu svému, většinu potřebných věcí už ale V3Ska měla.

„Sepsali jsme si, co chceme, aby tu bylo, tedy kuchyň, skříňky a místa na spaní a na posezení,“ vyjmenoval. Skříňky nakonec zůstaly původní, stejně jako světla, kamna, kterými topí v zimě, a podlaha.

„My jsme na podlahu ještě položili korek, abychom to měli teplejší, protože lino bylo přeci jen studené,“ doplnila manželka Kateřina, která vůz ozvláštnila o různé detaily, díky kterým je útulnější.

Pár proměnil cirkusovou maringotku v malý domov na kolech

Tipy a trendy

„Když jsme se na to auto byli podívat, tak se mi líbilo samo o sobě a prostor na mě dýchnul takovou přátelskou atmosférou. Doladili jsme záclony, židle a polstrování, aby armádní prostředí bylo víc domácké a útulné,“ svěřila pyšně Novinkám.

Bydlení pro dva v centru hlavního města

Tipy a trendy

Elektřinu pro vůz získávají pomocí solárních panelů, doplnili také rozvody na elektřinu, aby mohli využívat běžné zásuvky. Vodu v kuchyni pak čerpají ze dvou nádrží. Díky doplněné izolaci navíc dokážou v autě přečkat i silné mrazy v zimě. Pouze s koupelnou je to složitější.

„Přes léto využíváme venkovní sprchu. Při cestách máme chemickou toaletu, a když jsme na zahradě, tak máme suchý záchod,“ vysvětlil majitel.

Foto: Novinky

Toto místo skýtá jak posezení, tak poležení.

Celkovou cenu na přestavbu vyčíslili na 200 tisíc korun. S vozem už také čile cestují. Auto po většinu své služby přitom zůstávalo v záloze, po více než padesáti letech si jej tak pár převzal s necelými 1800 najetých kilometrů. Dnes ručička tachometru ukazuje přibližně 3500 kilometrů.

Pár proměnil interiér školního autobusu na barbie domeček, ve kterém žije

Tipy a trendy

„Spotřeba není tak velká, jak by se zdálo. Je nějakých 23 litrů na sto kilometrů. Maximální rychlost má 60 kilometrů v hodině, takže si vybíráme cesty druhé a třetí třídy a poznáváme nová místa,“ doplnil Nedbal s tím, že své zážitky s oblíbeným armádním vozem sdílejí s nadšenci na sociálních sítích pod názvem Z Prahy do Pragy.

Související články

Výběr článků

Načítám