Článek
Víte, co je na tomto autě nejlepší? Že nejde jen o nějaké cvičení pro techniky a lakýrníky. Jde o auto, které se bude skutečně vyrábět. Očekávat ho můžeme koncem letošního roku.
A co vlastně Volkswagen Golf GTI TCR umí? Především pořádně rozpumpovat svůj přeplňovaný dvoulitrový motor. Tento agregát známe i z klasického GTI, jenže tady mu výkon vyladili až na 213 kW, které jsou k dispozici mezi 5000 až 6800 ot./min. Točivý moment je 370 Nm. Ten pak nabízí plochou křivku v rozmezí 1600 až 4300 ot./min.
Síla je posílána přes dvouspojkovou převodovku na přední kola, kde najdeme dokonce i uzávěrku diferenciálu.
Když jsme říkali, že auto zvládne jet rychlostí 264 km/h, není to standard. Ten je omezen elektronicky na 250 km/h, ovšem za příplatek ho firma deaktivuje.
Vzhledově není auto nic extra. Je to vlastně Volkswagen Golf GTI, který má trochu jiné detaily. Třeba větší zadní difuzor, nové prahy nebo vstupy vzduchu na předním nárazníku. Auto pak stojí na osmnáctipalcových ráfcích, za příplatek pak ještě o palec větších. Podvozek je o dvacet milimetrů blíž k silnici a je elektronicky nastavitelný v různých jízdních režimech.
Zajímavý je výfuk. Ten je zcela nový, a komu se znelíbí, může si za příplatek pořídit ještě lepší. A ne ledajaký. Je z titanové slitiny a autorem není nikdo jiný než firma Akrapovič.
Interiér samozřejmě dostal sportovní sedačky s originálním obšitím v kombinaci mikrovlákno/tkanina – je tu sportovní volant, červené doplňky…