Článek
Přijde vám původní model X4, „interně” označený F26, od mnichovské automobilky BMW jako stále relativně nová věc? Jistě nejste sami, příchod nové generace na trh po pouhých čtyřech letech není u evropských automobilek obvyklý. Přesto, X4 G02 je tu. [celá zpráva]
Na základě dosluhující X4 nevznikla ostrá verze označená M, jako u větších X5 a X6. Nejsilnější benzínovou verzí bylo M40i, řekněme „baby-M”. Podle maďarského designéra X-Tomiho by ale nová X4 mohla verzi M dostat. A jak by mohla vypadat, ukazuje ilustrace výše.
Že by mohlo plnotučné M přijít, naznačuje i fakt, že benzínové i dieselové „baby-M”, tedy varianty X4 M40i a X4 M40d, se ukázaly rovnou při oficiálním odhalení. Se skutečným vrcholem nabídky si automobilky obvykle dávají trochu na čas.
Původní X4 byla překvapivě úspěšná
Zapomeňme nyní na to, kolik BMW X4 vídáme na českých silnicích, prakticky smýšlejícího českého zákazníka asi malé SUV-kupé - terminologií BMW to je SAC, Sports Activity Coupé - příliš neosloví. Kolik se ho asi mohlo prodat za ty čtyři roky výroby, 60 tisíc kusů?
Takové číslo by pravděpodobně BMW považovalo za neúspěch. X4 F26 se v továrně ve Spartanburgu v americkém státě Jižní Karolína začalo vyrábět koncem března 2014. Nyní tato fabrika vypustila do světa dvoustý tisící kus tohoto modelu.
Dosáhnout takového čísla za pouhé čtyři roky u auta, které není zrovna masovkou, není malý úspěch. Ukazuje se, že kříženci SUV a kupé nejsou očividně zas tak špatný nápad, byť je spousta petrolheadů dvakrát v oblibě nemá.