Článek
O pohon standardní verze modelu Focus RS se stará celohliníkový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,3 litru, který znáte třeba z aktuálního mustangu. Ve Focusu RS byl přepracován - twin-scroll turbodmychadlo je větší, stejně jako mezichladič. Motor bude mít výkon nejméně 235 kW (320 koní). Převodovka je šestistupňová, přímo řazená.
V případě rozlučkové edice se výkon navýšil o pětadvacet koní na výsledných 276 kW (375 k). Odlišností je i použití mechanického diferenciálu Quaife s omezenou svorností na přední nápravě.
Oranžová barva karoserie Tief Orange odkazuje k výročí 50. let modelu Ford Escort. S výraznou oranžovou pěkně kontrastují černé detaily - kola, spoiler nebo zpětná zrcátka. Pokud byste měli zájem, máte smůlu – všech padesát kusů míří coby pravostranné vozy výhradně na britský trh.
První generace Focusu RS na trh dorazila v roce 2002, i přes své nesporné kvality se vyráběla pouze rok. Traduje se, že na každém prodaném autě Ford zhruba 100 tisíc korun prodělal. Letos koncem ledna jej kupříkladu věhlasný britský časopis Autocar zařadil mezi pět nejlepších hot hatchů všech dob.