Článek
Neřídit a místo toho ovládat závodní auto dálkovým ovladačem je samozřejmě nesmysl. Přijdete o zpětnou vazbu a kdo chce jezdit s ovladačem v ruce, tomu lépe poslouží videohra.
Smysl, krom mediální pozornosti, to ale přeci jenom má. Mnohem zajímavější je totiž pohled „pod sukně” takto upraveného automobilu. GT-R/C je vybaven čtyřmi roboty. Ty ovládají řízení, převodovku, brzdy a plyn. Pomáhat jim musí šest počítačů, které jsou uložené v zavazadlovém prostoru. Podle Nissanu se odezva od ovladače aktualizuje 100krát během jediné sekundy.
GT-R/C je vybaven dvěma bezpečnostními systémy (pracují na různých frekvencích), kterými lze automobil zastavit. Na okruhu Silverstone dosáhlo dálkově řízené GT-R rychlosti přes 200 km/h, joystickem je ovládal závodní jezdec série Nismo Jann Mardenborough z kokpitu helikoptéry Robinson R44 Raven II.
Britská firma JLB Design měla na starost celou přestavbu. Během posledních 23 let tato firma vyvinula zhruba 70 dálkově ovládaných vozidel, lodí, autobusů nebo nákladních vozů. Projekt GT-R/C je nejrychlejším vozem, jaký kdy upravili.
Redakční test standardního Nissanu GT-R najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]