Článek
Srdcem speciální M5 je dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 litru. Zvýšený plnicí tlak zajistil navýšení výkonu o 29 kW/40 k a 20 Nm proti standardnímu provedení. Výsledkem je kulatých šest stovek koní (441 kW). Točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm.
Zrychlení na 100 km/h je otázkou pouhých 3,9 sekundy, což je hodnota, na kterou jen před pár lety dosáhly ty nejdražší supersporty. O nejvyšší rychlosti BMW nehovoří, předpokládáme však, že půjde o standardních, elektronicky omezených 250 km/h. Spotřeba benzínu v kombinovaném režimu dle homologačních údajů dosahuje hodnoty 9,9 l/100 km.
Podvozek je snížený o 10 mm, tlumiče a pružiny mají tvrdší charakteristiku. Standardem jsou kovaná dvacetipalcová kola, pneumatiky mají vpředu rozměr 265/35 ZR20, vzadu pak 295/30 ZR20. Zadní difuzor, odtrhová hrana víka zavazadlového prostoru a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou z karbonu.
Celkem vznikne pouhých 200 kusů, rovná stovka bude v bílé metalíze, zbývající pak v černém provedení. Uvnitř každého vozu bude plaketa označující konkrétní vyrobený kus (tedy například 1/200). Cena za BMW M5 Competition Edition činí 129 500 eur, tedy zhruba 3,4 miliónu korun.