Článek
Přední kola roztáčí upravený přeplňovaný čtyřválec, naladěný na 242 kW (330 k) a 410 Nm. Převodovka je sekvenční se šesti rychlostními stupni, řadit lze pádly pod volantem. Stovku tento model zvládne za 5,2 sekundy a jede až 230 km/h.
Uvnitř nechybí ochranná klec a interiér zbavený všeho nepotřebného. Fotografii interiéru ale tiskové oddělení Volkswagenu zatím nepublikovalo. S vývojem okruhového golfu pomáhal Seat, který v posledních letech sbírá s modelem Leon Cup Racer zkušenosti hned v několika závodních sériích.
Osmnáctipalcová kola mají obuta pneumatiky od Michelinu. Už z rychlého pohledu je zřejmé, že závodní golf je o dost širší než běžné provedení. Vepředu navíc vidíte agresivnější masku chladiče, vzadu je pak nepřehlédnutelné křídlo zlepšující přítlak.
Volkswagen plánuje vyrobit pouhou dvacítku kusů, cena zveřejněna nebyla.