Článek
Vidlicový osmiválec je jedním z nejlepších, se kterými jsme kdy měli možnost se při testování setkat. Tak neuvěřitelně kultivovaný agregát nemá ani Mercedes. Nyní se motor dostane i do menší řady GS, kde také získá označení 460.
Vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l zde bude mít maximální výkon 255 kW (v LS460 280 kW) při 6400 ot./min a točivý moment 459 N.m při 4100 ot./min. Maximální rychlost vozu by měla být 240 km/h a zrychlení z 0 na 96 km/h zvládne GS 460 za 5,4 s.
Testy modelů Lexus |
Lexus LS460 |
Lexus GS450h |
Lexus IS200d |
To však není vše. Již nyní se vyvíjí nový supersport LF-A, jenž by měl dodat do motorové palety lexusu i jeden desetiválec. Podle neověřených informací se tento pětilitr dostane i do modelu GS, kde ho povýší na sportovní verzi GS-F.
:. Lexus LF-A (Foto: Lexus. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)
Vůz by měl i díky již ohlášené nové osmistupňové převodovce s extrémně krátkými časy řazení a možností přehazování stupňů pádly pod volantem být konkurentem takových modelů, jako je BMW M5, Mercedes-Benz E63 AMG nebo Audi RS6. Aby také ne, když točivý moment na převodovku bude "ládovat" agregát, který bude mít pravděpodobně základ ve formulovém motoru, který používá značka na závodních tratích.