Hlavní obsah

FRANKFURT: Čínský Brilliance

Novinky, Jan Čech
FRANKFURT NAD MOHANEM

Tak přece jen přijeli. A přesně v opačném gardu, než původně avizovali. Čínská automobilka (doslova) China Automobile se svými vozy CEO a UFO se objevila, plagiát smartu nikoliv. Pak se zde ještě objevila značka Brilliance, která nedávno "proslula" crash testem, jehož výsledek si značka překvapivě do tiskové zprávy dala. A právě na tu se nyní zaměříme.

Článek

Automobilka Brilliance je známá především díky svému vozu BS6. Tento klasický sedan naštěstí není plagiátem žádného evropského vozu, takže nemusela strkat hlavu do písku před náročným okem evropského novináře. Jen ten crash test, kdyby tehdy dopadl jinak. ADAC s autem pořádně praštil o zeď  a zjistil, že vůz se "zlomí v pase", biomechanické hodnoty decelerace velmi nepříznivě působí na figurínu a přístrojová deska má hodně neblahé následky na nohy řidiče a spolujezdce (ostatně jako pedálová skupina) a airbag vystřelil zcela mimo své pole působnosti.

Po tomto propadáku se značka rozhodla, že není všem dnům konec a že investuje nějaký ten yuan na posílení bezpečnosti. Pod vůz a do motorového prostoru se nastěhovaly výztuhy, pásy jsou ukotveny na omezovačích tahu a uzpůsobily se i další části.

Automobil tak může být vypuštěný na evropské silnice. Řekněme si tedy k němu několik základních specifikací. S délkou 4,88 m patří do skupiny již celkem slušně velkých sedanů. Také může nabídnout solidní zavazadelník - 550 l. Jako pohonné jednotky slouží dva zážehové čtyřválce, které byly vyvinuty ve spolupráci s Mitsubishi Motors. Slabší má dva litry a 90 kW, silnější 2,4 l/95 kW.

:. Motor 2.4 z modelu BS6.

Menší, žádanější

Ovšem BS6 je už poněkud velký kousek na evropské silnice a zde se chtějí usídlit především další dva modely. Menší sedan BS4, 4,65 m dlouhý, s moderními motory 1.8/100 kW a 1.8 Turbo/125 kW bude mít v základní výbavě asi vše, na co si vzpomenete.

:. Brilliance BS4

Velké naděje se vkládají do BS2. Rozměry tohoto hatchbacku jsou celkem klasické: 4,18 x 1,76 x 1,46 m s rozvorem 2,57 m. Pod kapotou pracuje zážehová šestnáctistovka o výkonu 79 kW a s točivým momentem 138 N.m. V nabídce je jak manuální pětistupňová převodovka, tak i čtyřstupňový automat. Maximální rychlost vozu je 180 km/h.

:. Hatchback BS2 by mohl pořádně rozhýbat evropské trhy.

Posledním kouskem do skládačky je pak poněkud "čínsky" vypadající kupé BC2. Motor s výkonem 125 kW dokáže udělit vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 s a maximální rychlost je 210 km/h.

:. Kupé Brilliance BC3

A jak to je skutečně?

Popravdě řečeno, automobily mají ještě jisté rezervy. Je vidět, že si jíž vzali v Číně ponaučení a pro autosalon vybrali jen ty nejlepší kusy, ale i tak jsou občas vidět nedodělané svary či nestejné spáry.

Ale co nás jistě hlavě zajímá je cena a to, jestli se vozu dočkáme i v České republice. Na tu první otázku zatím nedokážeme odpovědět, protože cena nebyla pro náš trh určena. Ale jak je už z předchozí věty cítit, tak u nás bude. Na tiskové konferenci se představitelé netajili velkými plány - vyjmenovali skoro všechny státy Evropy a označili je za své prodejní cíle. Mezi nimi byla i naše republika. A prý by se měly začít prodávat již v roce 2008. Uvidíme, kdo půjde do společného podniku s tímto výrobcem.

Související témata:

Výběr článků

Načítám