Článek
Ženevský autosalon přinesl řadu důležitých novinek. Pro český trh jsou pochopitelně nejdůležitější ty, které se týkají domácí automobilky - např. koncept Škody Vision iV. A rovnou můžeme zůstat ve stejném koncernu s nejdražším novým autem na světě, „černým autem” od Bugatti.
Na ploše výstaviště Palexpo ale bylo možná víc malých, sotva známých automobilek a tunerů, jejichž nabídka, řekněme, není pro každého - a nikoliv jen z hlediska ceny vystavovaných kusů.
Za zmínku stojí třeba Pininfarina Battista, zbrusu nový elektromobil slavné italské karosárny, který má 1 900 koní.
Nedaleko stojí naopak auto, které už je dvacet let staré, ale přesto je podle některých nejlepším exponátem autosalonu - Pagani Zonda C12. Musím se přiznat, že právě díky C12 jsem se i já do Zondy zamiloval.
A není to jediné starší auto, které je tu vystaveno. Nádherný je např. pečlivě zrenovovaný Mercedes 300 Sc Roadster z roku 1957.
Chcete něco jiného než auta? Člověk by řekl, že na autosalonu máte smůlu, ale není tomu zcela tak. Tohle elektro-motokolo je koncept Škoda Klement, který působil jako vtip - zvlášť, když na něm sám generální ředitel škodovky Bernhard Maier přidrandil na pódium.
Samozřejmě, jsou tu i produkční auta. Porsche třeba přivezlo kabrio-verzi nové 911, která, stejně jako všechny generace před ní, má poněkud odulou záď.
A pak je tu Mansory. Stálice autosalonů nejen svou přítomností, ale také v tom, že na jeho stánku uvidíte největší obskurnosti. Pro Ženevu letos připravil zhmotnělý sen fanoušků pistáciových Fabií - ten je na úvodní fotce.
O kousek dál stál Mercedes třídy G, jemuž tuner šílenými koly se slupkami místo pneumatik zcela sebral jakékoliv terénní schopnosti.
Samozřejmě, tohle není ani zdaleka všechno. Prohlédněte si fotogalerii, do které jsme pro vás vybrali to nejlepší, nejobskurnější a nejzajímavější z letošního ženevského autosalonu.