Článek
Tahle dlouhá placka samozřejmě není existující auto, a ani to není designérské cvičení Mercedesu. Stvořila ji nezávislá designérka Ke Jin jako vizi, jak by mohl nejslavnější vytrvalostní závod na světě, čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans, vypadat v roce 2040.

Designérka brala inspiraci mimo jiné i v závodních autech 90. let minulého století.
Inspirována unikátními Mercedesy, jako C111 nebo CLK GTR, navrhla elektrický závoďák, protože v budoucnosti „budou lidé objevovat zábavu v motorsportu elektromobilů”, jak ke konceptu uvedla.
Maybach Opera je vizí superluxusního auta budoucnosti

Další inspirací však byly dámské šaty - protože v motorsportu vidí čím dál více žen. „Inspirovala jsem se tvarem dlouhých šatů, jak plynou k zemi. (...) Chci, aby můj design také měl tuto jemnou eleganci, ale zároveň sílu a hrdost,” uvádí Jin.

Rádi bychom napsali, že osm kroužků znamená osm válců, ale tohle je elektromobil.
Mantilla vypadá neuvěřitelně dlouhá a nízká a je navržená tak, aby měla co nejnižší odpor vzduchu. To pomáhá rychlosti i snížení spotřeby energie, což se hodí nejen proto, že je to elektromobil.
Co nevidíme, jsou jakékoliv dveře či kokpit, takže buď je tento vůz plně autonomní, anebo pilot vyhlíží ven jiným způsobem a nastupuje třeba po odklopení celé karoserie, jako u některých dragsterů. Ale to můžeme jen spekulovat.

Karoserie připomíná leccos.
Samozřejmě, pravděpodobnost, že takovéhle auto někdy vznikne, se blíží nule. Bohužel, protože s takovýmito tvary by jistě nemělo nouzi jak o zákazníky z řad běžných smrtelníků, tak závodních týmů.