Hlavní obsah

Zase to elektrické Géčko. Mercedes si patentoval názvy pro dvě výkonnostní varianty

Novinky, Daniel Havlina

Mercedes-Benz se netají tím, že v budoucnu hodlá představit i elektrickou verzi legendárního off-roadu G. Ostatně, název EQG si automobilka nechala patentovat už před lety. Teď je ovšem jasné, že pokud auto přijde, bude mít minimálně dvě výkonnostní verze.

Foto: Milan Lažanský, Právo

Mercedes třídy G v současné, spalovací variantě

Článek

Německý Mercedes si název pro „géčko” na baterie, tedy zkratku EQG, patentoval už v roce 2016 a i tehdy to vzedmulo velkou vlnu různých reakcí. Evropský patentový úřad teď přijal další dvě registrace přímo se vztahující k elektrickému off-roadu.

Vlajkový elektrický Mercedes slibuje dojezd 770 km a velmi rychlé nabíjení

AutoMoto

Jedná se o označení EQG 560 a EQG 580, které nám mohou jasně naznačit, že pokud elektrické G dorazí, bude mít minimálně dvě varianty výkonu. Není přitom vůbec nereálné, že se následně nabídka ještě rozroste. Žádost o patent nyní zkoumají odborníci a posuzují jeho schválení.

V tuto chvíli nevíme, jak by elektrický model EQG měl vypadat nebo jak bude poháněn. Vzhledem k různým zkušenostem můžeme ale tipovat, že bude mít hranatou karoserii se smyslem pro detail a pravděpodobně i pohon všech čtyř kol, který v elektrické verzi obstarají čtyři elektromotory, každý pro jedno kolo.

Mercedes CLS má po faceliftu

AutoMoto

Ovšem, samotný patent na označení ještě nemusí nic znamenat. Mercedes se nicméně netají tím, že do roku 2030 chce hned polovinu svých modelů vyrábět na elektřinu. Na které straně bariéry bude v té době stát třída G, je v tuto chvíli bohužel nejasné. Kdy se případné elektrické G ukáže, je také zatím záhadou.

Související články

Výběr článků

Načítám