Článek
Tesla, severoamerická automobilka, která se zaměřuje pouze na trh s elektromobily, prodává stovky tisíc svých vozidel po celém světě, ale za domov a největší odbytiště stále považuje Kanadu a USA. Teď jí ovšem přibude konkurence i v podobně elektrického sedanu Taycan od Porsche, který si neklade malé cíle.
Holandští tuneři šokují: Z malého sporťáku Porsche udělali kombík

V rozhovoru pro televizní stanici CNBC to připustil generální ředitel Porsche pro oblast Severní Ameriky Klaus Zellmer. Uvedl, že o Taycan zaznamenala stuttgartská automobilka až překvapivě velký zájem od současných majitelů Tesly. Zellmet sice neměl v ruce žádná konkrétní čísla, ale přiznal, že „Teslaři“ tvoří největší skupinu zájemců, hned za obvyklými a tradičními zákazníky Porsche.

Porsche Taycan
Americký trh s luxusními elektromobily zatím Tesla prakticky ovládá, protože pokud se bavíme o čistě elektrických sedanech, moc jiných automobilů na výběr není, převládají SUV. I proto je Taycan příjemným oživením a podle Zellmera ho uvítali i majitelé Mercedesů, BMW a Audi.
Běžná údržba Bugatti Veyron stojí stejně jako luxusní mercedes

Porsche je pochopitelně spokojeno s tím, jaký rozruch její novinka vzbudila, ale přebírání zákazníků od Tesly je nejspíš pouhou třešničkou na dortu. Zellmer vysvětlil, že Taycan je zcela nový model, a proto je každý prodaný kus pro automobilku úspěchem.

Interiér Porsche Taycan