Článek
Mohlo by se zdát, že problémy s přehříváním aut či topením v zimě jsou dávnou minulostí. Podle amerického webu The Drive nicméně právě s topením v mrazech mají některé vozy značky Honda na severoamerickém kontinentu problém.
Majitelé modelů Civic z let 2016-2018 a CR-V z let 2017-2018 s 1,5l přeplňovaným zážehovým čtyřválcem si stěžují, že je-li chladněji než cca -9,5 °C, auto nedokáže dostatečně vytopit kabinu. Minus devět přitom není žádná extrémní zima.
Topení v konvenčních autech funguje tak, že zužitkovává odpadní teplo motoru. Ohřátá chladicí kapalina z motoru je vedena do výměníku v kabině, který ohřívá nasávaný vzduch. Dokud není chladicí kapalina dostatečně horká, není teplo v kabině.
Automobilka webu na dotaz odpověděla, že více než 90 % stížností, které dostala, už opravila změnami na autě, například úpravou softwaru či výměnou jednotky klimatizace. Podle některých majitelů dotčených aut to ale problém nevyřešilo.
Jedna majitelka dokonce uvedla, že někdy musí za jízdy v zimě zastavovat, aby si očistila čelní sklo. Problém chtěla řešit s automobilkou, která jí poradila, ať nepoužívá režim Eco, což by se ještě dalo pochopit. Další dvě rady, ať nezastavuje a ať si v kabině topí méně, už ale moc ne.
Honda se zbavuje svého jediného britského závodu
Podle automobilky je problém v tom, že dotčený motor je tak efektivní, že negeneruje dostatečné množství tepla.
„Lidé, kteří jezdí vozidly s tímto motorem krátké trasy anebo ho nechávají běžet na volnoběh v extrémních chladech, se můžou setkat se situací, že uvnitř není tak teplo či se interiér nezahřívá tak rychle, jako u vozidla s méně efektivním motorem. Lidé, kteří mají na motor větší nároky, například jezdí delší trasy nebo po dálnicích, tento problém nemívají,” cituje web nejmenovaného mluvčího kanadské divize Hondy.