Článek
Kolem divize AMG od Mercedesu, která má na starosti sportovní auta a verze, se poslední dobou točí hodně změn. Není divu, dosud byl synonymem tří písmen kouř od zadních pneumatik či hluk velkoobjemového atmosférického osmiválce.
Jenže tyto hodnoty se dnes nedrží snadno. AMG čeká masivní elektrifikace, a i když spalovací motory neopustí, klasický pohon zadních kol pomalu nejspíš ano. O výkonné zadokolky dlouhodobě klesá zájem, což je nejspíš způsobeno i výkonovou válkou, která z šestisetkoňových bestií dělá bez pohonu všech kol obtížněji zvládnutelné stroje. Alespoň pro průměrné řidiče.
„Zákazníci rozhodli za nás. Ostatně když jsme nedávno vedle sebe začali nabízet E 63 jako zadokolku a čtyřkolku, devadesát procent klientů si vůz objednalo s pohonem všech kol,” vysvětluje pro britský Autocar nový trend Tobias Moers, šéf AMG.
Nejde přitom jen o sportovní verze sedanů či SUV. „Pokud jde o supersporty jako AMG GT, i tady se lidé ptají po pohonu všech kol. Myslím si, že kvůli bezpečnosti a stabilitě,” dodává Moers.