Článek
„Češi mají obecně o ojetá auta velký zájem, protože jsou cenově dostupnější než nová vozidla. Až se na náš trh postupně dostanou ze západní Evropy elektromobily druhé a posléze třetí generace a lidé se přesvědčí o jejich spolehlivosti, bude to právě onen sekundární trh, který u nás pomůže zrychlit nástup elektromobility,” uvedl pověřenec ministra dopravy pro čistou mobilitu Jan Bezděkovský.
Budou mít obyvatelé sídlišť kde nabíjet své elektromobily? Přístupy poskytovatelů energií se různí
Z celkových 10 797 registrovaných osobních bateriových vozů je v registru vozidel 2349 ojetých aut, jejich podíl tak činí 21,8 procenta.
„Přestože z pohledu celkového vozidlového parku tvoří bateriová elektrická vozidla stále jen zlomek, zájem o ta ojetá postupně roste. Během prvního kvartálu letošního roku bylo registrováno 246 ojetých osobních bateriových elektrických vozů, meziročně třikrát více ve srovnání se stejným obdobím loňského roku,” podotkl ředitel CDV Jindřich Frič.
Čínský elektromobil vzplál po nabíjení, zachytila kamera
Nejvíce ojetých osobních elektromobilů jsou podle statistik CDV značky BMW se 424 vozy, následuje Fiat, Tesla, Nissan a Volkswagen. Z pohledu krajů jsou pak tyto registrace dominantně zastoupeny v Praze.
Podle analýzy CDV, kterou vytvořilo ve spolupráci s inzertním serverem Sauto.cz, bylo na portálu v závěru loňského roku nabízeno 315 ojetých bateriových elektromobilů, jejichž průměrný roční nájezd činil 11 482 kilometrů, medián pak zhruba o 2000 kilometrů nižší.
Může se vám hodit na Firmy.cz: