Článek
Když Porsche oznámilo, že do poměrně nedávno představeného modelu 911 GT3 umožní vsadit i manuální převodovku, mnoha fanouškům i kupcům to udělalo velkou radost. V posledních dobách není totiž možnost manuálního řazení u sportovních automobilů vůbec obvyklá.
Porsche chystá elektrické kombi do terénu, Taycan Cross Turismo ukázalo na fotkách
Porsche je ovšem známé tím, že k mnoha věcem přistupuje jinak než většina ostatních automobilek. A právě u GT3 je teď jasně vidět, že se odlišný přístup často vyplácí. A to jak na poli marketingu, tak především z ekonomického hlediska.
Už u minulé generace představené v roce 2017 bylo vidět, že o manuální převodovku je stále veliký zájem. I odborníky z Porsche ale překvapilo, jak vysoké je procento objednaných GT3 s manuálem.
Podle oficiálních údajů německé automobilky si minulou generaci GT3 s manuálním převodem objednala necelá jedna třetina všech zákazníků. V nové generaci to pak je až 40 % objednávek. „Sázením na fakt, jak velký podíl na prodejích bude mít po představení manuální převodovka, jsme všichni prohráli pár láhví vína,“ uvedl šéf Porsche Motorsport Frank-Steffen Walliser pro server Autocar.
Porsche odmítá výrobu v Číně, zákazníci prý chtějí auta z Německa
Největším překvapením pro marketéry Porsche byl ovšem fakt, že celých 70 % všech objednávek GT3 tvořily modely s manuální převodovkou v USA. Pro server Bloomberg to uvedl tiskový mluvčí německé automobilky. Američané tak dali jasně najevo, že když se jedná o sportovní auta, rádi si se spojkou poradí, jakkoli jsou zrovna Spojené státy známé tím, že drtivá většina motoristů preferuje automatické skříně.