Hlavní obsah

Zadní brzdy modelu ID.4 mají přežít celý automobil, zní z Volkswagenu

Novinky, Milan Lažanský

Volkswagen obhajuje použití bubnových brzd na zadní nápravě nového elektrického crossoveru ID.4. Mají vydržet celý životní cyklus automobilu. Stejné řešení má i sesterská Škoda Enyaq iV.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.4

Článek

Moderní elektromobil provozní brzdy používá jen při opravdu ostré jízdě či při nouzovém brzdění. Běžnou deceleraci obstará rekuperace elektrické energie, díky které se zároveň dobíjí baterie.

Volkswagen se tedy u nových vozů na elektrické platformě MEB rozhodl k poměrně radikálnímu řešení. Na zadní nápravě používá bubnovou, tedy uzavřenou konstrukci brzd. Ty jsme v současných automobilech zvyklí vídat jen u nejmenších městských vozidel.

Volkswagen ID.4 poprvé naživo: Překvapí prostorným interiérem

AutoMoto

Mají své nesporné výhody v levnější, jednodušší konstrukci, do které se snáze implementuje parkovací brzda. Také díky uzavřené funkční části tolik nehrozí koroze. Podle Volkswagenu je dokonce u tohoto typu bubnové brzdy vyloučena.

Typická negativa „bubnů”, jako nižší účinek či náchylnost k přehřívání, pak u ID.4 právě kvůli minimálnímu používání nemají být překážkou, zejména na zadní, méně zatěžované nápravě.

Přesto mají přední kotoučové brzdy průměr 358 milimetrů. Vůz o hmotnosti blížící se dvěma tunám totiž musí umět ubrzdit v nouzových situacích nebo v teoretických případech, například když vůz vyjede z vrcholu horského průsmyku s nabitou baterií, která už „odmítne” čerpat energii z rekuperace.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám