Článek
Řidič nákladního vozu jel po silnici ve venkovské provincii Chu-nan 30. září, když do něj na křižovatce narazilo další nákladní auto.
Muž se na poslední chvíli snažil vyhnout kolizi, ale protější vůz byl příliš rozjetý. Kamera v autě ukazuje, jak náraz rozbil okno u sedadla řidiče. Jeho bezpečnostní pás ho držel na místě, když byl málem vymrštěn k čelnímu sklu. Otřesený řidič podle informací agentury AP vypadal bez zranění, když vystupoval z kamionu, aby vyhodnotil poškození.
Češi obcházejí poutání v autě domácími zlepšováky, ročně zemře osmdesát nepřipoutaných
Organizace Besip upozorňuje důležitost používání bezpečnostních pásů i v nižších rychlostech. Účinnost tohoto prvku je nejvyšší právě do rychlosti 50 km/h.
„Zatímco vůz po nárazu již stojí, tělo pokračuje dále stejnou rychlostí. Při nárazu hlavou na čelní sklo nebo volant v padesátikilometrové rychlosti (bez zapnutých pásů) je hlava vystavena stejnému nárazu jako při pádu ze třetího poschodí. Připoutaný řidič oproti tomu zůstane chráněn ve skořápce svého sedadla a nemusí být poraněn třeba vůbec,” uvádí.